جنگل‌های کوه”حاتم”در مرز کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان پس از ۳روز در حال سوختن

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: جنگلهای کوه حاتم در مرز این استان با استان خوزستان پس از سه روز در حال سوختن هستند.

«محمد محمدی» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: این آتش سوزی از ساعت ۱۵ و ۴۵ دقیقه روز دوشنبه ۲۴ خرداد ماه ۱۴۰۰ شروع شده است و همچنان ادامه دارد.

وی اظهارکرد: بلافاصله نیروهای عملیاتی ادارات مرتبط اعلام شد که به منطقه اعزام شدند و عملیات اطفا حریق را شروع کردند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: کوه حتم در مرز مشترک شهرستانهای لنده و بهمئی در استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان بهبهان در استان خوزستان است که این آتش سوزی از سمت استان خوزستان به عرصه های منابع طبیعی استان ما سرایت کرد.

محمدی تصریح کرد: دیروز بعداز ظهر یک فروند بالگرد به منطقه اعزام و به عملیات اطفای حریق همکاری و کمک کرد.

وی ادامه داد: بخشی از آتش سوزی که رد محدوده شهرستان لنده است تقریبا تحت کنترل است و نیروهای در تلاش برای مهار آتش بخشی دیگر که در شهرستان بهمئی است، هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه با هماهنگی سازمان بحران کشور از سوی وزارت دفاع این دو بالگرد اعزام شدند و یا می شوند، عنوان کرد: تا ظهر امروز یک بالگرد آبپاش به منطقه اعزام می شود.

محمدی در خصوص میزان خسارات وارده و علت این آتش سوزی بیان کرد: مساحت خسارات وارده هنوز مشخص نیست و علت اتش سوزی نیز انسانی است که باید بصورت دقیق بررسی شود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.