جنگ آی‌بی‌ام با آفیس ۳۶۵ و گوگل داک آغاز شد

۱۰م دیماه ، همکاران سیستم- شرکت آی بی ‌ام اخیراً راهکاری به نام اسمارت کلود (SmartCloud) را روانه بازار کرده که شبیه بسته نرم افزاری آفیس مایکروسافت و تحت فناوری پردازش ابری است.

شرکت‌ها و سازمان‌هایی که می‌خواهند استفاده از نرم افزارهای آفیس مایکروسافت را کنار بگذارند و از راهکارهای تحت پردازش ابری در این زمینه استفاده کنند، از این پس می‌توانند به راهکار عرضه شده از سوی آی بی ‌ام نیز فکر کنند. آی بی ‌ام با عرضه راهکار اسمارت کلود قصد رقابت با محصولاتی مثل گوگل داک و آفیس ۳۶۵ را دارد که هر دو خدماتی شبیه نرم افزارهای آفیس را از طریق فناوری پردازش ابری به کاربران عرضه می‌کنند.

بر اساس این گزارش، راهکار اسمارت کلود آی بی ‌ام شامل قابلیت‌هایی مثل پردازشگر واژگانی، برگ‌های گسترده، و ابزار ارائه و نمایش است و در واقع نسخه ارتقا یافته‌تری از بسته نرم افزاری اوپن آفیس آپاچی این شرکت است که قبلاً عرضه شده بود.

شرکت آی بی ‌ام دربارهٔ هدف و نیت اصلی خود از عرضه این راهکار گفته قصد دارد قابلیت‌های مرتبط با ایجاد فایل‌های متنی و کارهای جمعی را از طریق فضای پردازش ابری در اختیار کاربرانی قرار دهد که نیاز چندانی به مجموعه‌های کامل آفیس ندارند. اد بریل، مدیر بخش راهکارهای مربوط به کار جمعی و کسب و کارهای اجتماعی در شرکت آی بی‌ ام در عین حال تاکید کرده است که راهکار اسمارت کلود برای وکلا و تحلیلگران مالی که برای تنظیم قرارداد‌ها و یا حسابرسی‌های خود از قابلیت‌هایی مثل اکسل استفاده می‌کنند، مناسب نیست.

بنا بر اعلام شرکت آی بی ‌ام راهکار اسمارت کلود داک در حال حاضر برای مشتریانی که کاربر محصول اسمارت کلود ادونس می باشند و برای استفاده از این محصول ماهیانه ۱۰ دلار پرداخت می‌کنند، رایگان است. دیگر کاربران نیز می‌توانند با پرداخت ماهیانه ۳ دلار از این راهکار استفاده کنند.

گفتنی است شرکت گوگل برای خدمات گوگل داک خود سالانه ۵۰ دلار از کاربران دریافت می‌کند. حق اشتراک آفیس ۳۶۵ مایکروسافت نیز برای هر کاربر در هر ماه ۸ دلار است.
IT Iran
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.