جنگ لفظی مرکل و اولاند

جام جم آنلاین: صدر اعظم آلمان و فرانسوا اولاند، نامزد سوسیالیست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه بر سر چگونگی حل و فصل بحران بدهی اروپا وارد جنگ لفظی شده‌اند.

به گزارش دیلی تلگراف، فرانسوا اولاند که به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه راه یافته است، گفت:” به آلمان ربطی ندارد تا برای بقیه اروپا تصمیم بگیرد.”

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه ششم ماه می برگزار می‌شود.

نامزد حزب سوسیالیست فرانسه تاکید کرد درصورتی‎که در انتخابات پیروز شود، پیمان ریاضت مالی را که رهبران ۲۵ کشور اروپایی با آن موافقت کرده‌اند تائید نمی‌کند مگر آن که این پیمان تدابیری را برای تحریک رشد اقتصادی در بر بگیرد.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان نیز در پاسخ به این اظهارات اولاند گفته است که فرانسه نمی‌تواند پیمان مالی حوزه یورو را مورد بازنویسی قرار دهد.

مرکل پافشاری کرد:” این قرارداد برای مذاکرات جدید گشوده نیست.”

صدر اعظم آلمان افزود:” این پیمان مالی مورد مذاکراه قرار گرفته و رهبران ۲۵ دولت آن را امضا کرده و پرتغال و یونان نیز آن را تصویب کرده‌اند.”

مرکل ادامه داد:” پارلمان‌های سراسر اروپا درآستانه تصویب این پیمان هستند. ایرلند نیز قرار است در پایان ماه می درباره آن همه‌پرسی برگزار کند.”

مساله چگونگی حل و فصل بحران بدهی در منطقه یورو، سقوط دولت‌هایی را در سراسر اروپا موجب شده است. دولت رومانی نیز روز جمعه به دلیل کسب نکردن رای اعتماد پارلمان به خاطر فروش دارائی‌های دولتی؛ سقوط کرد.

دولت هلند نیز اوایل هفته جاری پس از به دست نیاوردن توافق لازم برای کاهش هزینه هایی که در قوانین جدید تعریف شده‎اند، سقوط کرد.(پرس تی وی )


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.