جهان تشنه فرهنگ ناب اسلامی است

به گزارش خبرنگار ایرنا، ‘بهمن دری اخوی’ روز شنبه در آیین افتتاحیه پنجمین نمایشگاه کتاب کردستان در سنندج افزود: یکی از راهکارهای شاخص نشان دادن اعتلای فرهنگ دینی و اسلامی، برپایی نمایشگاه های کتاب است, چرا که در دل خود زایش دارد و اهل قلم و ناشران و علاقمندان را با هدفی منسجم و مشخص گرد هم می آورد.

وی با بیان اینکه فرهنگ های مختلف از تمدن و فرهنگ والای ایران اسلامی تاثیر پذیرفته اند, اظهار داشت: فرهنگ ایرانی و اسلامی به حدی در جهان نفوذ پیدا کرده است که بسیاری از نویسندگان و ادبای مشهور این تاثیرات را در آثار خود آورده اند.

وی با اشاره به اینکه اشاعه فرهنگ در کردستان جلوه دیگری دارد و رهبر معظم انقلاب در سفر به این استان آن را استانی فرهنگی و مهد فرزانگان قلمداد کردند, گفت: در این استان فرهنگی، نویسندگان و ادبای بسیاری پرورش یافتند که برای تعالی و عزت کشور خدمات شایسته ای را انجام داده اند.

دری اخوی در ادامه با بیان اینکه این نمایشگاه نخستین نمایشگاه استانی کتاب در سال جاری است, افزود: در سال جاری نمایشگاه کتاب در تمامی استان های کشور برگزار می شود که امید می رود این مهم گامی موثر در راستای نشر فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سطح کشور باشد.

وی تصریح کرد: همچنین با برنامه ریزی های انجام شده در سال جاری ۱۰۰ عنوان کتاب ارزشمند در سطح کشور به چاپ های بالاتر از ۵۰ و ۱۰۰ می رسد که این مهم نشان از تاثیرگذاری کتاب های منتشر شده دارد.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ناشران خواست که در نشر کتاب های خود بیشتر به نیارهای روز جامعه و فرهنگ دینی و اسلامی و فرهنگ ناب محمدی (ص) توجه داشته باشند, چرا که در این صورت کتاب های منتشر شده به چاپ های بعدی نیز خواهد رسید.

وی خاطر نشان کرد: امید می رود این نمایشگاه ها در بالا بردن سطح دینی و همچنین در دسترس قرار دادن تازه های کتاب برای اقشار مختلف مردم جامعه موثر باشد.

نمایشگاه کتاب استانی کردستان روز شنبه در سنندج گشایش یافت.

ک/۲/۷۳۴۸/۵۳۳/۳۲۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۱۸۱۳۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.