جهت‌گیری‌های سیاسی مادرزادی نیست/ اصلاح‌طلبان از ناطق‌نوریِ تحول‌خواه حمایت می‌کنند

اردیبهشت ۱۴۰۳

“یدالله طاهرنژاد” عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در گفتگو با خبرنگار احزاب ممتاز نیوز، با اشاره به گمانه‌زنی‌های مطرح شده برای اجماع اصلاح‌طلبان بر روی “علی‌اکبر ناطق‌نوری” در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بازگشت و فعال شدن دوباره ناطق‌نوری در عرصه سیاسی کشور، یک خواست اجماعی اصلاح‌طلبان است.
 
وی افزود: اما نحوه ورود و جایگاه وی، نحوه و میزان همکاری ناطق‌نوری با سایر جناح‌های سیاسی باید در آینده مورد بحث قرار گیرد؛ آنچه که مشخص است تمایل علاقه‌مندان بر بازگشت ناطق‌نوری به عرصه سیاسی کشور و فعال شدن دوباره اوست.   
 
طاهرنژاد در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا صحبت‌هایی در این خصوص با ناطق‌نوری صورت گرفته است؟ تصریح کرد: به صورت پراکنده دوستان از طیف‌های مختلف با وی صحبت کرده و از ناطق نوری دعوت کردند تا در عرصه سیاسی کشور فعال شود، چراکه وی گنجینه ارزشمندی برای نظام است و باید از توانایی‌ها و قابلیت‌های وی استفاده شود.   
 
وی ادامه داد: اشخاص علاقه‌مند به پیشرفت و اعتلای کشور، خواهان فعالیت دوباره ناطق نوری می باشند اما چارچوب این فعالیت و نحوه همکاری هنوز مشخص نیست، چرا که این موضاعات، بحث‌هایی دوجانبه است، هم باید ناطق‌نوری بپذیرد که وارد عرصه سیاسی شود و هم طیف‌های علاقه‌مند به حضور وی، باید فضای مناسبی را فراهم کنند.
 
طاهرنژاد در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه تاکنون نظر ناطق‌نوری پیرامون بازگشت به عرصه سیاسی چه بوده است، اظهار داشت: هنوز دربارهٔ جزئیات صحبت نشده ولی به طور کلی کشور و نظام باید از برکت وجود وی منتفع گردد، حالا اینکه به چه شکلی و با چه مکانیزمی، موضوعی است که باید در آینده مشخص شود.
 
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با اشاره سرمایه‌گذاری اصلاح‌طلبان بر روی اشخاص غیراصلاح‌طلب، تصریح کرد: گرایش‌ها و جهت‌گیری‌های سیاسی مادرزادی نیست که از کودکی همراه انسان باشد.   
 
وی ادامه داد: بشر در گذر زمان ودر برخورد با تحولات سیاسی و اجتماعی، رویکردهای متفاوتی از خود بروز می‌دهد که این موضوع طبیعی است.
 
طاهرنژاد با اشاره به اجماع اصلاح‌طلبان بر روی “حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین دکتر روحانی” در انتخابات ریاست جمهوری قبل، اظهار داشت: مفهوم اصلاح‌طلبی، تحول خواهی و تغییر به سمت بهبود است که دکتر روحانی در عمل این کار را انجام می‌دهد.   
 
وی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان در انتخابات قبل به مقصود خود رسیدند، افزود: اصلاح‌طلبان خواهان فعالیت سیاسی دانشجویان در سایه تحصیل و علم، تاثیرگذاری آنان در اداره امور کشور، اعتلای فضای مدارس و فضای فرهنگی کشور، تعامل با دنیا در معادلات بین‌المللی و ارتقای سطح معیشت و رفاه مردم بودند و همین موضوع شعار اشخاصی است که به دکتر روحانی رای دادند، حال وی به وعده خود عمل می‌کند.
 
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در پایان خاطر نشان کرد: ناطق‌نوری در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری امسال نشان داد که تحول‌خواه، خواستار تغییر در بهبود معیشت، رفاه مردم و اصلاح امور فرهنگی و آموزشی کشور است، تا زمانی که وی این معتقد به این تفکرات باشد به طور قطع اصلاح‌طلبان از او حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.