جوابیه بانک مرکزی درباره یک خبر و توضیحات مهر

به گزارش خبرگزاری مهر، مسئولان روابط عمومی بانک مرکزی در جوابیه ای با اشاره به مطلب “انتقاد بهمنی از نامه لاریجانی/ احتمال چاپ اسکناس درشت با جمع آوری چک پول” نوشته اند: “خبر منتشره در آن خبرگزاری مبنی بر انتقاد شدید رئیس کل بانک مرکزی از نامه اخیر رئیس مجلس در خصوص غیرقانونی بودن مصوبه هیئت وزیران مربوط به چاپ ایران چک تکذیب می شود و موارد مطروحه از سوی ایشان در نشست هم اندیشی با مدیران عامل و اعضای هئیت مدیره بانکها صرفا در ارتباط با تشکیل کمیته اجرایی تولید ملی در بانک مرکزی، تشکر از تلاش شبکه بانکی کشور در کاهش رشد نقدینگی، هزینه های چاپ اسکناس از لحاظ کاغذ، مرکب، دستگاه چاپ و نیروی انسانی و همچنین دستاوردهای پیش فروش سکه بوده است و به هیچ وجه در مقام بیان مبانی قانونی موضوعات نبوده است. ضمنا این بانک حق اقدام قانونی ناشی از تشویش افکار عمومی از ناحیه آن خبرگزاری را نزد مراجع قضایی برای خود محفوظ می دارد.”

بانک مرکزی چه چیزی را تکذیب می‌کند

توضیحات مهر : اظهارات محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی درباره تبعات توقف انتشار چک پول عینا از پایگاه اطلاع رسانی این بانک منتشر شده است.

در همین حال، چه کسی انتشار ایران چک توسط بانک مرکزی را غیر قانونی اعلام کرده است؟ آیا به غیر از علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، فرد دیگری در این باره نامه‌نگاری کرده است؟ قطعا پاسخ به این پرسش “خیر” است و اظهارات محمود بهمنی پس از سکوت دو هفته‌ای رسانه‌ای بانک مرکزی در واقع پاسخ به این نامه نیست؟ پس بانک مرکزی چه چیزی را تکذیب می‌کند!

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.