جوابیه سازمان نظام وظیفه: ابتلا والدین به بیماری سرطان،منجر به معافیت نمی شود

شهروند که نامش را ذکر نکرده نوشته: بارها در هر برنامه ای که برای دیدار با مسئولین نظام وظیفه بود از شما خواستار پیگیری برای اجرای قانون حمایت از خانواده های سرطانی شده ام. اینک من دیگر درخواست پیگیری ندارم چون هم با مسئولین نظام وظیفه و هم بهزیستی صحبت کردم و آنها ابتدا منکر این مصاحبه شدند و سپس گفتند که حالا یه حرفی زده شده و شاید خیلی حرفا زده شود و اجرا نمیشود و به من پیشنهاد کردم انقدر ساده لوح نباشم و به جایش دعا کنم برای مادرم سرطانیم. اینک مشکل من این است که چرا مسئولین نظام وظیفه حرفهایی این چنین را میزنند و بعد منکر آن میشوند و یا فقط یک بار حرفی از یک موضوع یا تسهیلات را میزنند و سپس انگار نه انگار همچون خبری وجود داشته است؟ خودتان میدانیدهمه باید سربازی بروند و انشالله که چنین شود ولی آیا درست است که با یک خبر بی پشتوانه اینجنین افرادی را مشغول کردن؟ من از شما در خواست دارم که به گوش مسئولین نظام وظیفه برسانید که اگر قصد دادن تسهیلات به سربازان و مشمولین را ندارند لطفا با صحبت هایشان آسیب به آن ها نزنند.
سازمان نظام وظیفه عمومی دراین جوابیه چنین عنوان داشت:« درقانون خدمت وظیفه عمومی در خصوص معافیت کفالت والدین نیازمند مراقبت ، صرفا ابتلا به بیماری سرطان، بعنوان ملاک نیازمندی به مراقبت در نظر گرفته نشده است مگر در مواردی که سرطان منجر به بیماری خاصی شود که دراین صورت بشرط تایید بهزیستی ، در شورای پزشکی سازمان وظیفه عمومی ناجا قابل رسیدگی خواهد بود.»
۴۵۲۳۵

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز

تا این لحظه ۴نظر ثبت شده
  1. حسین:

    من مادرم سرطان سینه داره میتونم معاف بشم پدرمم سالم هستند

  2. مسعود:

    هیچی سرطان که بیماری نیست مثل سرماخوردگیه چن سال داروی گران قیمت خارجی بخوری وبجای کارکردن دائم شیمی درمانی بشی وشغلت بشه رفتن به بیمارستان و… وزن وبچه ات نون خوردن نداشته باشن وبچه ات که عصای دستته ببرن سربازی فورا خوب میشی هاهاها….اینکه نشد بیماری

  3. مسود:

    انشاالله ،علی جان برای کسی بد نخوا چون توبت بچه های خودشان که شد یه شبه قانونو عوض میکنن چون ماها باید کار کنیم تاپول داروی فرد سرطانی رادر بیاوریم ولی اونا باحقوق چن میلیونی که از مالیات هم معافه گوششان به دعای تو …..

  4. علی:

    ایشالله اونی که این قانونو داده یکی از اعضای خانوادش سرطان بگیره تا بدونه خانواده این بیمارا چه رنجی میکشن

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.