جوامع پیشرفته به وکلای مستقل نیاز دارد

۰۷م اسفند ،

یک حقوقدان گفت: وکالت رابطه مستقیمی با توسعه یافتگی کشورها دارد و جوامع دارای وکلای مستقل پیشرفته‌تر است.

“بهمن کشاورز” در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضائی باشگاه خبرنگاران، دربارهٔ استقلال وکلا، اظهار داشت: وکالت رابطه مستقیمی با توسعه یافتگی کشورها دارد و جوامع دارای وکلای مستقل پیشرفته‌تر است.

این حقوقدان ادمه داد: در جوامع پیشرفته مردم حکومت می‌کنند و تعیین تکلیف دولت‌ها بر عهده مردم است چرا که مردم در این جوامع به حدود حقوق خود واقف می باشند و حقوق خود را از مسئولان مطالبه می‌کنند.

وی گفت: همچنین مردم برای آگاهی از حقوق خود و قواعد و ضوابط آن به کسانی نیاز دارند که علاوه بر آگاهی قوانین، بتوانند با استفاده از این اشخاص حقوق مردم را از مسئولان مطالبه کنند.

کشاورز با بیان اینکه قوانین پیچیدگی‌های خاص خود را دارد، تصریح کرد: مردم عادی نمی‌توانند این قواعد پیچیده تجزیه و تحلیل کنند از این رو ناچارند به وکلا برای دستیابی به حقوقشان مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: برای اینکه حقوق مردم از طریق وکلا برآورده شود، وکلا باید مستقل باشند و وکلای مستقل می‌توانند دغدغه واقعی تحقق حقوق مردم را داشته باشند.

این وکیل پایه یک دادگستری با بیان اینکه برای ارزیابی استقلال باید سیستم دفاع حقوقی جوامع را بررسی کرد، اذعان داشت:  وکیل مستقل باید به تشکیلات مستقلی وابسته باشد و مدیریت آن را خودشان انتخاب کنند.

کشاورز با تاکید بر عمکلرد کانون وکلا خاطرنشان کرد: تاکنون کانون وکلای دادگستری در کشورمان توانسته استقلال خود را حفظ کند، امیدوارم که این استقلال روز به روز افزون شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.