جوسازی علیه ایران در نشست ریاض

مهر به نقل از شبکه های العربیه و الجزیره، سعود الفیصل وزیر امور خارجه عربستان در کنفرانس مطبوعاتی پس از پایان نشست سران شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، به جوسازی علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

سعود الفیصل ابتدا در تمجید از طرح اتحاد میان عربستان و بحرین که کارشناسان آن را برای امنیت و ثبات منطقه خطرناک می دانند، سخن گفت و تلاش کرد پای ایران را به این مسئله بکشاند تا به نوعی تلاشهای سعودی برای مهار جنبش مسالمت آمیز مردم بحرین از طریق طرح اتحاد با رژیم آل خلیفه را توجیه کند.

وی مدعی شد : اتحاد هر یک از کشورهای شورای همکاری مربوط به خود ما است و به ایران ارتباطی ندارد.

فیصل در خصوص طرح اتحاد گفت : رهبران شورای همکاری به بررسی پیشنهاد تبدیل شورا به اتحاد ادامه می دهند.

وی اعلام کرد: پیشنهاد اتحاد به تمام اعضای شورای همکاری داده شده و فقط مختص بحرین و عربستان نیست.

وزیر امور خارجه عربستان از ادامه فعالیتهای کمیته ها و بررسی پروژه اتحاد در نشست فوق العاده شورای همکاری خلیج فارس خبر داد.

فیصل با نادیده گرفتن سیاستهای شفاف و سازنده جمهوری اسلامی ایران در تعامل با همسایگان جنوبی در خلیج فارس و تاکیدهای مستمر مقامات کشورمان بر حمایت از امنیت و ثبات منطقه خلیج فارس و ضرورت بیرون رفتن بیگانگان به عنوان مهمترین منبع تنش و تهدید ادعا کرد : از ایران می خواهیم با ما حسن همجواری داشته باشد و تهدیدهای این کشور را رد می کنیم.

حمایت از ادعاهای واهی امارات

وزیر امور خارجه عربستان بار دیگر از ادعاهای بی اساس امارات متحده عربی درباره جزایر سه گانه ایرانی حمایت کرد و در ادعایی مضحک آن را جزایر اشغال شده از سوی ایران خواند و مدعی شد : از دیدگاه حکیمانه امارات در خصوص حل جزایر اشغال شده! به صورت مسالمت آمیز حمایت می کنیم.

این ادعا در حالی است که عربستان بیش از نیم قرن است که همچنان در برابر اشغال برخی جزایر خود از سوی رژیم صهیونیستی در دریای سرخ سکوت می کند.

ادامه کارشکنی در برابر طرح کوفی عنان در سوریه

به گزارش مهر، وزیر امور خارجه عربستان که کشورش به همراه غربی ها و دیگر رژیمهای عربی همسو همچنان در راستای بی ثبات کردن سوریه و جلوگیری از به نتیجه رسیدن تلاشهای کوفی عنان تلاش می کنند، به صراحت از بی اعتمادی آل سعود به طرح عنان سخن گفت و اعتراف کرد : اعتماد ما به تلاشهای کوفی عنان برای حل بحران سوریه در حال کاهش است.

با وجود گزارشهای فراوان منابع سوری و مراکز پژوهشی و اطلاعاتی خارجی مبنی بر دخالت عربستان و دیگر کشورهای عربی همسو و غربی ها در ناآرامی های سوریه و حمایت تسلیحاتی و مالی آنها از گروههای مسلح، وزیر امور خارجه عربستان ادعا کرد : موضع عربستان در خصوص مبارزه با تروریسم واضح است.

جوان آنلاین – آخرین عناوین سیاسی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.