جیره‌بندی آب تهران در دستور کار نیست/ سناریوهای تازه کاهش مصرف آب

اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران با بیان اینکه جیره‌بندی و سهمیه‌بندی آب در تهران به هیچ وجه در دستور کار نیست، از سناریوهای تازه برای کاهش مصرف آب در تهران در صورت لزوم خبر داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، محمد پرورش در گفت‌وگو با  فارس در پاسخ به این سؤال که با توجه به افزایش دما و مصرف آب در تهران آیا نوبت‌بندی و جیره‌بندی آب در تهران در دستور کار است، افزود: به هیچ عنوان بحث جیره‌بندی و نوبت‌بندی آب در تهران در دستور کار نیست اما به سبب اینکه درجه دما در روزهای پنج‌شنبه و جمعه افزایش و مصرف آب نیز به تبع آن بالا خواهد رفت از مردم درخواست داریم در مصرف آب دقت کنند.

پرورش در خصوص میزان مصرف آب در استان تهران و شهر تهران گفت: در حال حاضر مصرف آب در استان تهران ۴٫۵ میلیون متر مکعب و برای شهر تهران سه میلیون و ۳۰۰هزار متر مکعب است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران افزود: میزان مصرف آب در تهران در روزهای معمولی دو میلیون و ۶۰۰ هزار متر مکعب است که متأسفانه رشد مصرف ۷۰۰ هزار متر مکعبی آب در حدود مصرف آب روزهای عادی شهر مشهد است.

وی گفت: در روزهای اخیر شاهد افزایش ۷۰۰ هزار متر مکعبی مصرف آب بوده‌ایم که نشان می دهد مصرف آب نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: برنامه ای برای اینکه فشارشکن‌های سطح شهر را فعال کنیم تا فشار آب دچار مشکل شود نداریم اما از مردم می خواهیم در این چند روز که ذخایر آبی کاهش پیدا می‌کند و همه ظرفیت‌های تولید در مدار قرار دارند در مصرف آب دقت بیشتری کنند.

پرورش تأکید کرد: براساس برنامه‌ریزی شرکت آب و فاضلاب استان تهران قرار بر این است تولید آب را حفظ کنیم تا درجه دما و به تبع آن مصرف آب کاهش یابد.

وی افزود: برای کاهش مصرف آب سناریوهای تازهی در دستور کار است که در صورت لزوم و کاهش نیافتن مصرف آب آن را اجرایی خواهیم کرد.

علیرضا دایمی سرپرست معاونت آب و آبفای وزارت نیرو نیز روز چهارشنبه هفته جاری گفته بود که تاکنون هیچ برنامه‌ای برای نوبت‌بندی آب توسط این وزارتخانه اعلام نشده و در صورت همکاری مردم، موضوع نوبت‌بندی آب، منتفی است.

وی همچنین مصرف آب شهر تهران را در روزهای اخیر بسیار بالا خواند و ابراز امیدواری کرده بود که شهروندان تهرانی نیز صرفه جویی در مصرف آب را رعایت کنند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.