حاشیه‌های شیرین یک افتتاح رسمی

جام جم آنلاین: «کودکی را زندگی کنیم تا بهشت نزدیک‌تر شود» این جمله را دیروز الهه رضایی، در جلسه هیات وزیران و بعد از افتتاح رسمی شبکه «پویا» و «ورزش» بیان کرد.

جلسه‌ای که وجه مشترک همه آدم‌هایش عشق و علاقه به دنیای پاک و صادقانه کودکی بود. لحظه‌ای که تلویزیون وسط سالن داشت بخش‌هایی از انیمیشن‌های شبکه پویا را نشان می‌داد، بسیاری از وزیران محو تماشای نقاشی‌های متحرک شده بودند.

وزیرانی که روزگاری خودشان مخاطب انیمیشن‌های خارجی بودند، دیروز جمع شده بودند تا تولد یک شبکه کودکانه و یک شبکه ورزشی را جشن بگیرند.

اتفاقا توجه بیش از حد حضار به انیمیشن‌های پخش شده شوخی محمود خسروی وفا، رییس فدراسیون جانبازان و معلولان را هم در پی داشت.

او با لحنی طنز گفت که من دقت کردم و دیدم مدیران و وزیران به تصاویر برنامه‌های کودک بیشتر از تصاویر ورزشی علاقه نشان دادند.

جلسه دیروز هیات وزیران محل تلاقی چند قشر هنرمند و ورزشکار و سیاستمدار بود. دیروز هم امیرمحمد ۱۵ ساله حرف هایش را زد و هم فرصتی برای یک دختر تکواندوکار فراهم شد که صحبت هایش را بیان کند.

داریوش فرضیایی (عمو پورنگ)، الهه رضایی و گیتی خامنه (مجری برنامه‌های کودک)، مریم نشیبا (مجری شب بخیر کوچولو) و مسعود روشن پژوه (مجری مسابقه محله) از جمله هنرمندان حاضر در مراسم دیروز بودند.

شبکه پویا توسط جوان ترین فرد حاضر در جلسه (امیر محمد متقیان) و هنرمند پیشکسوت (مریم نشیبا) به‌صورت مشترک افتتاح شد.

امیر محمد پس از افتتاح شبکه پویا قسمتی‌هایی از ترانه «آقا سلام» را اجرا کرد. همان ترانه‌ای که در وصف امام زمان (عج) سروده شده و می‌گوید: «آقا سلام، سلام آقا، سلام آقای خوبی‌/‌ خورشید من کی می‌رسی؟ جمعه شبی غروبی‌/‌ بابا بزرگ می‌گه تویی که غرق نوری…»

دیگر شوخی بامزه جلسه دیروز متعلق به مسعود روشن پژوه، مجری مسابقه بود. او گفت: من نمی‌دانم. برای چه به این مراسم دعوت شده‌ام، در دنیای بچه‌ها من بیشتر به «غول چراغ جادو» شبیه هستم.

دیروز قهرمانان ورزشی نیز احساسشان را نسبت به افتتاح رسمی شبکه «ورزش» بیان کردند. سوسن حاجی‌پور، قهرمان تکواندو به این نکته اشاره کرد که از این پس خانواده‌اش می‌توانند مسابقاتش را از یک شبکه تلویزیونی مشخص پیگیری کنند و دیگر شبکه‌های متفرقه را جستجو نمی‌کنند.

بی‌جهت نیست که هارولد لاسول، پژوهشگر ارتباطات جمعی یکی از کارکردهای رسانه را «افزایش انسجام اجتماعی» عنوان می‌کند. دیروز «خاطرات مشترک تلویزیونی» مهره‌های متنوع جلسه را همچون نخ تسبیح در کنار هم نشاند.

احسان رحیم زاده -‌ گروه رادیو و تلویزیون


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.