حاشیه های حضور خانواده‌های شهدای هسته ای

جام جم آنلاین: حضور خانواده‌های شهدای هسته ای در نشست وزرای خارجه جنبش عدم تعهد حاشیه های جالبی را به همراه داشت که سخنان کوتاه ولی تاثیرگذار آرمیتا رضایی نژاد به دو زبان انگلیسی و فارسی و اهدای گل نماینده سابق مصر در سازمان انرژی اتمی به خانواده های این شهدا و همچنین حضور این خانواده ها در کنار اتومبیل های منفجر شده عزیزانشان در حاشیه اجلاس از جمله این نکات جالب می باشد.

 به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین، همسر شهید علیمحمدی، همسر و فرزند شهید رضایی نژاد، همسر، فرزند، پدر و مادر شهید مصطفی احمدی روشن، مهمان بعدازظهر امروز نشست وزرای خارجه شانزدهمین اجلاس جنبش عدم تعهد بودند.

این خانواده ها پس از حضور در حاشیه این نشست، در جمع خبرنگاران حاضر شدند و به سوالات آنها در زمینه های گوناگون پاسخ دادند.

هنگام حضور خانواده های شهدای هسته ای در جمع خبرنگاران نماینده سابق مصر در سازمان انرژی اتمی حضور یافت و در سخنانی کوتاه خطاب به این خانواده های شهدا گفت: اینجانب این جنایات تروریستی را محکوم کرده و به شما خانواده ها تسلیت می گویم.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران باید از دادگاه ها و مجامع بین المللی بخواهد تا این جنایات تروریستی را محکوم کند و تمام کشورها نیز باید این جنایات را محکوم کنند.

نماینده سابق مصر در سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: تروریسم در هر کشوری که باشد محکوم است و باید با آن مقابله کرد.

وی سپس خطاب به خانواده های شهدای هسته ای ایران تاکید کرد: مرا در غم خود شریک بدانید چرا که من دو یا سه ماهه بودم که پدر خود را در جنگ با اسرائیل از دست دادم.

پس از این، شهره پیرانی همسر شهید رضایی نژاد ضمن تقدیر و تشکر از نماینده سابق مصر در سازمان انرژی اتمی، گفت: ما هم تروریسم را محکوم می کنیم و معتقدیم که ریشه آن باید خشکانده شود.

وی تاکید کرد: بچه های ما فراموش نمی کنند که پدرانشان بیگناه کشته شدند.

سخنان کوتاه اما تاثیرگذار آرمیتا رضایی نژاد

در ادامه این مراسم، آرمیتا فرزند خردسال شهید رضایی نژاد که به دو زبان انگلیسی و فارسی مطالب خود را بیان کرد، گفت: این آرمیتاست دختر یکی از هزاران شهید ایرانی. من و ما زنده و ایستاده ایم. پای خون پدرانمان و آرمان هایشان و رویاهایشان برای ایران. دستان پلیدی که خون پاک پدرانمان را ریختند؛ بدانند که نفرین شدگان تاریخ و مردگان بدنام هستند.

در ادامه این مراسم، یسری ابوشادی نماینده سابق مصر در انرژی اتمی شاخه های گل به خانواده شهدای هسته ای به خصوص به آرمیتا و همچنین علی فرزند خردسال مصطفی احمدی روشن اهدا کرد.

پدر شهید مصطفی احمدی روشن نیز در این مراسم تاکید کرد که یکی از وظایف اجلاس جنبش عدم تعهد رسیدگی به مشکلات مردم دنیا است و مشکل ما ایرانیان این است که بی خودو  بی جهت قربانی تروریسم و نوعی نژادپرستی شدیم.

خانواده های شهدای هسته ای سپس در بیرون از اجلاس و در کنار خودروهای منفجر شده شهید علیمحمدی، شهید شهریاری و شهید مصطفی احمدی روشن حضور یافتند.

یوسف اسدی – خبرنگار جام جم آنلاین


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.