حاشیه‌های خواندنی دادگاه مبارک

حسنی مبارک در حالی که عینک دودی به چشم زده بود وارد دادگاه شد و در قفس متهمان قرار گرفت، پسرانش جمال و علا جلوی وی ایستاده بودند تا مانع از تصویربرداری دوربین‌های تلویزیونی شوند.

خبرگزاری فارس: از عینک دودی در قفس تا غش کردن سوزان مبارک

به گزارش مانیتورینگ فارس ، دادگاه حسنی مبارک امروز برگزار شد و دیکتاتور مصر به همراه وزیر کشورش به حبس ابد محکوم شدند، این دادگاه که توسط رسانه‌ها به محاکمه قرن معروف شده با حاشیه هایی همراه بود.

* بیش از ۵هزار نیروی امنیتی و ارتش در اطراف دادگاه حضور داشتند تا مانع از هرگونه تظاهرات شوند همچنین نیروهای امنیتی تمام خیابان‌های منتهی به محل دادگاه را تحت کنترل درآوردند.

* پیش از آغاز دادگاه خانواده شهدا مصری در بیرون دانشکده پلیس تظاهرات کردند و خواستار اعدام حسنی مبارک شدند.

* قاضی، هیئت منصفه و وکلا تحت تدابیر امنیتی شدید و با خودرهای زرهی به داخل دانشکده پلیس محل برگزاری دادگاه شدند.

* بالگرد حسنی مبارک ۱۵ دقیقه قبل از آغاز دادگاه در دانشکده پلیس فرود آمد و دیکتاتور مخلوع مانند دفعات قبل دادگاه با تخت بیمارستان وارد سالن شد.

* پیش از آعاز دادگاه “احمد رأفت”‌ قاضی دادگاه مبارک به حاضران درباره هرگونه شعار دادن و اقدام بر هم زننده نظم دادگاه هشدار داد و تاکید کرد که به شدت برخورد خواهد کرد.

* احمد رأفت در فاصله ۱۵ دقیقه مانده به آغاز دادگاه خانواده برخی از شهدا را که تصویر فرزندانشان را به دست گرفته بودند، اخراج کرد.

* حسنی مبارک در حالی که عینک دودی زده بود وارد دادگاه شد و در قفس متهمان قرار گرفت، پسرانش جمال و علا جلوی وی ایستاده بودند تا مانع از تصویربرداری دوربین‌های تلویزیونی شوند.

* قاضی اعلام کرد که ۴۹ جلسه برای بررسی اتهامات متهمان را برگزار کرده است.

* سوزان مبارک همسر دیکتاتور مخلوع دادگاه را از بیمارستان “العالمی” دنبال می‌کرد.

* همزمان با اعلام حکم حبس ابد برای مبارک مردم در بیرون دادگاه به شادی پرداختند.

* مردم پس از اعلام حکم تبرئه مبارک و فرزندانش درباره فساد مالی اعتراض کردند و خانواده شهدا در داخل دادگاه با سر دادن شعار «قاتل…باطل» اعتراض خود را به رأی قاضی اعلام کردند.

* همزمان با سر دادن شعار “الشعب یرید… تطهیر القضا” (مردم خواستار پاکسازی دستگاه قضایی هستند) توسط حاضران در دادگاه، تعدادی از هواداران مبارک به مردم در داخل دادگاه حمله کردند و زد و خورد شدیدی بین طرفین درگرفت.

* مردم در بیرون دانشکده پلیس نیز از تبرئه مبارک درمورد اتهامت مرتبط با فساد وی به شدت خشمگین بودند که نیروهای امنیتی با باتوم معترضان را متفرق کردند.

* العربیه خبر داد که سوزان مبارک همسر دیکتاتور در بیمارستان پس از شنیدن احکام دادگاه غش کرده است.

* پس از آغاز درگیری در داخل دادگاه حسنی مبارک تحت تدابیر امنیتی با دستور قاضی به بیمارستان زندان “الطره” منتقل شد.


بولتن نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.