حاشیه های دیدار نهایی جام جهانی کشتی آزاد در جمهوری آذربایجان

به گزارش خبرنگار ایرنا، از آنجا که تشویق کشتی گیران ایرانی به مذاق تماشاگران جمهوری آذربایجان خوش نیامده بود، آنها بارها به تماشاگران ایرانی تذکر می دادند بیش از این، تیم ایران را تشویق نکنند!

با این حال ایرانیان مقیم جمهوری آذربایجان که از نخستین روز مسابقه ها در سالن رقابت ها حاضر شده و یکصدا کشتی گیران کشورمان را تشویق می کردند، بدون توجه به خواسته آنان همچنان کشتی گیران ایرانی را تشویق کردند.

تماشاگران ایرانی حاضر در این مسابقات، آخرین گروهی بودند که از سالن خارج شدند در حالی که تماشاگران جمهوری آذربایجان

به محض اینکه قهرمانی تیم ایران را با پیروزی ‘رضا یزدانی’ مقابل ‘ختاگ کاژی موف’ حتمی دیدند، سالن مسابقات را ترک کردند.

سالن مجموعه ورزشی المپیک ‘سرحدچی’ شهر باکو پایتخت جمهوری آذربایجان، گنجایش بیش از پنج هزار تماشاگر را دارد.

بیش از پنج هزار نفر در سالن سرحدچی شهر باکو، دیدار فینال کشتی گیران تیم های ایران و جمهوری آذربایجان را تماشا کردند و ۳۰ دقیقه قبل از آغاز مسابقه فینال، تمام درهای سالن بسته شده بود.

قهرمانان کشتی آزاد ایران ساعت ۱۶ و ۱۵ دقیقه به وقت محلی روی سکوی قهرمانی رفتند و با نواخته شدن سرود جمهوری اسلامی ایران، پرچم سه رنگ کشورمان به علامت قهرمانی ایران در این مسابقات در سالن سرحدچی مجموعه ورزشی المپیک شهر باکو به اهتزاز درآمد.

مدال قهرمانان ایران را ‘رافائل مارتینتی’ به همراه رییس فدراسیون کشتی جمهوری آذربایجان به گردن ملی پوشان ایران انداختند.

هنگامی که تیم ملی کشتی آزاد ایران در سالن مجموعه ورزشی سرحدچی به طرف سکوی قهرمانی می رفت، ایرانیان مقیم جمهوری آذربایجان به صورت مستمر ‘رسول خادم’ را تشویق می کردند و شعار ‘خادم متشکریم’ سر می دادند.

تیم ملی کشتی آزاد ایران، بعدازظهر امروز (یکشنبه) در شهر باکو پایتخت جمهوری آذربایجان با شکست تیم کشور میزبان، عنوان قهرمانی جام جهانی سال ۲۰۱۲ کشتی آزاد را از آن خود کرد.

۱۱۰۸ /۱۳۴۶/

۱۵۸۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۰۱۳۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.