حباب سکه و دلار ترکید

با وجود افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی، قیمت آن در ایران نسبت به روزهای اخیر رو به کاهش گذاشته است.

رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با بیان اینکه امروز قیمت‌ سکه و دلار واقعی شده است، ابراز داشت: در حالی که قیمت جهانی طلا افزایش ۲۶ دلاری نسبت به روز پنج‌شنبه داشته، ولی شاهد کاهش ۳۰ هزار تومانی قیمت سکه در بازار کشورمان هستیم.

محمد کشتی‌آرای اظهار داشت: روز پنج‌شنبه هفته گذشته به یکباره و بر اساس شایعاتی که بعضا عنوان می‌شود، به صورت حبابی قیمت دلار افزایش یافت و هجوم زیاد مردم برای خرید دلار باعث بالا رفتن قیمت آن و به دنبال آن افزایش قیمت سکه و طلا شد که قیمت دلار به بالای ۲۰۰۰ تومان رسید و سکه نیز به ۷۸۰ هزار تومان افزایش یافت.

وی گفت: ولی این روند تداوم نداشت و امروز قیمت سکه با کاهش ۳۰ هزار تومانی نسبت به روز پنج‌شنبه به ۷۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۳۸۰ و ربع سکه به ۱۹۰ هزار تومان رسیده است. هر گرم طلای ۱۸عیار نیز با ۲۵۰۰ تومان کاهش به قیمت ۷۴ هزار تومان به فروش می رسد.

کشتی‌آرای گفت: هر دلار آمریکا نیز که بالای ۲۰۰۰ تومان بود به ۱۹۶۵ تومان رسیده است.

وی گفت: هر انس طلا در بازارهای جهانی در روز پنج‌شنبه ۱۵۷۱ دلار بود که با دلگرمی سرمایه گذاران نسبت به نشانه‌های پیشرفت در مهار بحران بانکی اروپا، با رشد ۳٫۵ درصدی به ۱۵۹۸ دلار افزایش یافته است.


۵۹۸٫ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.