میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰

بر اساس شنیده‌ها در خصوص میزان مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری تا ساعت ۲۳:۰۷ جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ تعداد آرا اخذ شده ۲۶ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بوده، اما گویا از این زمان به بعد سیستم قطع شده و دسترسی به شمارش آرا وجود ندارد.

اما دقیقی پیش گفته شد که آمار سیستم شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ وزارت کشور از حالت تعلیق خارج شده است. براساس آخرین گزارش‌ها تا یک ساعت مانده به پایان رای گیری میزان مشارکت نزدیک به ۲۹ میلیون نفر بوده است.

با توجه به اینکه واجدین شرایط رای دادن در انتخابات ۵۹ میلیون نفر هستند، با آمار‌های غیر رسمی منتشر شده میزان مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ به بیش از ۵۰ درصد رسیده است.

لحظاتی پیش اعلام شد، تا ساعت ۱/۳۰ بامداد شنبه بیش از ۳۰ میلیون تعرفه رای ریاست جمهوری مصرف شده است.

ستاد انتخابات کشور تا ساعت ۸ صبح امروز شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ هنوز هیچ آماری را از میزان مشارکت یا نتیجه شمارش آرا اعلام نکرده است.

مشارکت ۵۵ درصدی مردم خراسان رضوی در انتخابات ۱۴۰۰

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: بیش از دو میلیون و ۵۲۰ هزار نفر از مردم خراسان رضوی یعنی نزدیک به ۵۵ درصد واجدان شرایط در انتخابات ۱۴۰۰ شرکت کردند.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی با بیان این‌که ۵۱ درصد زنان و ۴۹ درصد مردان در انتخابات ۱۴۰۰ خراسان رضوی مشارکت داشتند، خاطرنشان کرد: ۱۴ درصد ۱۸ تا ۲۵ سال، ۴۷ درصد ۲۵ تا ۴۵ سال، ۲۹ درصد ۴۵ تا ۶۵ سال و ۱۰ درصد شرکت کنندگان بالای ۶۵ سال سن داشتند.

میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.