حدود ۲۵ میلیون نفر از جمعیت کشور در سبد مالیاتی قرار دارند

رییس سازمان امور مالیاتی گفت: ‌از مجموع ۷۵ میلیون جمعیت کشور ،۵۰ میلیون نفر مودی مالیاتی محسوب نمی شوند ، اما ۲۵ میلیون نفر مابقی در سبد مالیاتی قرار دارند.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، علی عسکری با بیان اینکه بسیاری از ایرانیان مودی سازمان امور مالیاتی محسوب نمی شوند، اظهار داشت: در سازمان امور مالیاتی چهار میلیون و ۵۰۰ هزار مودی مالیاتی داریم.

وی ادامه داد:اگر این میزان در میانگین چهارنفره خانوار ایرانی ضرب شود ، حدود ۱۸ میلیون تن از جمعیت ایران با خانواده آنها مودی هستند.

عسکری تصریح کرد: با توجه به اینکه دولت ۲٫۵ میلیون کارمند دارد و حدود ۳ تا ۴ میلیون کارگر نیز مالیات پرداخت می کنند ، برهمین اساس به طور میانگین ۲۴ تا ۲۵ میلیون نفر مودی مالیاتی در کشور داریم.

معاون وزیر اموراقتصادی ودارایی تصریح کرد: البته از آنجایی که پایه مالیات بر ارزش افزوده ، مالیات بر مصرف است، تمام ایرانی ها مودی مالیاتی محسوب می شوند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این پایه مالیاتی بر اساس مصرف است، از فردی که درآمد او زیرخط فقر قرار دارد ،‌مالیات کمتر و از فردی که درآمدش بالای خط فقراست ، بر اساس میزان مصرف مالیات بیشتری دریافت می شود.

یادآور می شود: در سه ماه اول سال جاری ۵ هزار و ۷۲۷ میلیارد تومان مالیات وصول شده که این میزان شامل ۴ هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان مالیات مستقیم و یک هزار و ۲۵۷ میلیون تومان مالیات غیرمستقیم است ، این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشدی معادل ۱۳ درصد برخوردار است

همچنین پیش‌بینی می شود ۸۵ درصد درآمدهای بودجه از درسال جاری از محل مالیات تحقق پیدا کند./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.