حذف تنظیمات شخصی

جام جم آنلاین: اعمال تغییرات مختلف در عملکرد برنامه‌ها همچون غیرفعال‌کردن نمایش پیغام‌ها، محدودیت در دسترسی به شبکه و… از جمله کارهایی است که بسیاری از کاربران دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل اندروید به انجام آن می‌پردازند.

این تغییرات ممکن است تا مدت‌ها برای کاربران مفید باشد؛ اما گاهی اوقات نیز شرایط طوری تغییر می‌کند که کاربران مجبور به تغییر مجدد در این تنظیمات می‌شوند.

فرض کنید ارتباط با اینترنت برای شما هزینه‌های بسیار را به ‌همراه داشته و به همین دلیل تمامی ارتباطات نرم‌افزارهای مختلف را با شبکه اینترنت قطع کرده‌اید، اما پس از مدت‌ها اشتراک ماهانه یا سالانه نامحدودی را برای ارتباط با اینترنت تهیه کرده‌اید و از این پس قصد دارید ارتباطات قطع‌شده را فعال کنید! در این شرایط به‌خاطر آوردن این که ارتباط هر نرم‌افزاری از کدام بخش غیرفعال شده و چطور ‌باید مجدد آن را فعال کرد کار بسیار دشواری است.

بهترین روش برای بازگشت به حالت اولیه استفاده از گزینه بازگشت به تنظیمات اولیه در اندروید است.

اگر شما هم از اندروید لوبیای ژله‌ای استفاده می‌کنید، با طی مراحل زیر می‌توانید تنظیمات اعمال‌شده روی تمامی نرم‌افزارها را به حالت اولیه بازگردانده و مثل روز اول از نرم‌افزارهای خود در اندروید استفاده کنید:

۱ ـ ابتدا منوی نرم‌افزارها را باز کرده و گزینه Settings را انتخاب کنید.

۲ ـ در صفحه تنظیمات به سمت پایین حرکت کنید تا به بخش device برسید. سپس در این بخش گزینه Apps را فشار دهید.

۳ ـ پس از نمایش فهرست برنامه‌های نصب‌شده روی سیستم‌عامل دستگاه، دکمه منو تلفن همراهتان را فشار دهید تا گزینه مورد نظر جهت بازگردانی تنظیمات به حالت اولیه نمایش داده شود.

۴ ‌ـ از منوی به‌نمایش درآمده روی گزینه Reset app preferences فشار داده و در صفحه هشدار به‌نمایش درآمده نیز گزینه Reset apps را انتخاب کنید.

۵‌ ـ با فشار گزینه فوق، همه تنظیمات اعمال‌شده از سوی شما به حالت اول بازمی‌گردد و نرم‌افزارها و پیام‌های غیرفعال‌شده دوباره فعال می‌شود. همچنین محدودیت‌های اعمال ‌شده در نرم‌افزارها نیز از روی آنها برداشته می‌شود. (جام‌جم – ضمیمه کلیک)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.