حذف کنکور ۹۲ بازنگری می شود

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از بررسی و بازنگری بحث حذف کنکور ۹۲ از سوی مسوولان آموزش عالی و آموزش و پرورش در این کمیسیون خبر داد.

ˈ سید جواد هروی ˈ  افزود: کنکور از مهمترین دغدغه های والدین دانش آموزان است.

وی اظهار داشت : قوانینی در گذشته از سوی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده بود که بر مبنای آن می بایست آزمون کنکور تا سال ۹۲ حذف شود ، ولی اجرای این مصوبه با توجه به عدم اتخاذ تمهیدات لازم با ملاحظاتی روبروست.

هروی با اشاره به برگزاری جلسه امروز اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با رییس سازمان سنجش و مسوولان آموزش عالی، ادامه داد: مقرر شد کمیته آموزش عالی این کمیسیون وضعیت کنکور را بررسی و پیگیری کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه متاسفانه کنکور بستر ناسالمی در کنار نظام آموزش عالی و آموزش و پرورش ایجاد کرده است، گفت : کنکور آرامش جوانان را گرفته و دغدغه های بسیاری را برای خانواده ها به وجود آورده است.

هروی افزود: ایجاد موسسات بیشمار با عنوان آمادگی کنکور، انتشارات کنکور ، طراحی جزوات کنکور و غیره علاوه بر ایجاد دغدغه در میان داوطلبان شرکت در این آزمون ، هزینه های خانواده ها را نیز دو چندان کرده است.

وی تصریح کرد: کنکور شکل آرام ومتناسب آموزشی را برهم زده و ضروری است راهکارهای مناسبی ارایه شود تا قدرت و توانایی جوانان بر اساس تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش ارزیابی شده و ادامه تحصیل آنان در دانشگاه منوط به شرکت در این آزمون نباشد.

داغ کن - کلوب دات کام ارسال به کلوب


اخبار دانشگاه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.