حراج مجموعه‌ای از دیوار برلین در پاریس

۱۶خردادماه،

آثار هنری که با قطعه‌های دیوار برلین تحت عنوان ˝هنرمندان در دفاع از آزادی˝ توسط هنرمندانی از سراسر جهان ساخته شده، در پاریس به معرض فروش گذاشته شد.

به گزارش سرویس بین الملل هنرآنلاین، این مجموعه منحصربفرد که به ابتکار سیلوستر ورژه، کلکسیونر شناخته شده فرانسوی بوجود آمده و شکل‌گیری آن به روز فروریختن دیوار برلین باز‌می‌گردد، اکنون پس از گذشت ۲۰ سال و گسترش فراوان در پاریس حراج شد.

بنابر این گزارش، ۴۸ تکه از دیوار برلین به هنرمندانی معروفی همچون؛ دیوید ماخ، مجسه‌ساز اسکاتلندی، سول لوییت و آدام استاینر دو هنرمند آمریکایی و… داده شد تا با آن مجسمه‌ای در ستایش از آزادی بسازند.

سیلوستر ورژه در این‌باره گفته: “من در واقع اولین بخش‌های این مجموعه را با کمک دوستانم نجات دادم. می‌توانستیم تمام این‌ها را در لندن در بحبوحه بحران اقتصادی بخریم.”

این مجموعه در چند شهر مختلف دنیا از جمله در برلین، مسکو و لیون به نمایش گذاشته شده است. ارزشی که روی این کارهای هنری گذاشته شده از ۳ هزار یورو آغاز می‌شود و به ۳۰۰ هزار یورو هم می‌رسد. ارزش کل مجموعه بیش از ۸۰۰ هزار یورو برآورد می‌شود.

به نوشته یورونیوز، در بین هنرمندانی که آثارشان در این مجموعه به نمایش گذاشته شده آدام استاینر آامریکایی بخشی از دیوار را که به او داده بودند، داخل جعبه‌ای فلزی زندانی کرده است. این اثر “جعبه پاندورا” نام دارد و هشت سال پیش به این مجموعه اضافه شده است.

فروش مجموعه “هنرمندان به طرفداری از آزادی” در دفتر مرکز شورای اقتصادی اجتماعی محیط زیستی در پاریس انجام شد.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.