حراج هویت اسپانیایی به زودی آغاز می‌شود

۲۹ آبان ،

اقتصاد اسپانیا با مشکل روبرو است و با ۲۵ درصد بیکاری در رکود به سر می برد. هزاران واحد مسکونی در پی ناتوانی مالکان آنها از پرداخت اقساط وام، توقیف و مالکان آنها آواره شده اند.

به گزارش تفسیری مجله شبانهممتازنیوز، با افزایش بحران اقتصادی در اروپا تقاضای داخلی برای خرید خانه در اسپانیا دچار رکود شده  و این کشور در پی سقوط بازار مسکن از سال ۲۰۰۸ بیش از ۷۰۰ هزار خانه فروش نرفته دارد.

حال اسپانیا در نظر دارد به خارجیهایی که در این کشور خانه هایی با ارزش دست کم ۱۶۰ هزار یورو خریداری کنند اقامت اعطا کند. این کار با هدف رونق بخشیدن به بازار مسکن و فروش انبوهی از خانه های ساخته شده در این کشور صورت خواهد گرفت.

بر اساس اعلام رسانه ها این طرح احتمالا در چند هفته آینده تصویب خواهد شد و هدف از آن جذب سرمایه های خارجی به ویژه از روسیه و چین اعلام شده است.

اقتصاد اسپانیا با مشکل روبرو است و با ۲۵ درصد بیکاری در رکود به سر می برد. هزاران واحد مسکونی در پی ناتوانی مالکان آنها از پرداخت اقساط وام، توقیف و مالکان آنها آواره شده اند. دولت اسپانیا هفته قبل قانونی به تصویب رساند که بر اساس آن در برخی موارد خاص اخراج اشخاص از خانه ها می تواند تا دو سال به تاخیر بیفتد.

وضع ناگوار بخش مسکن این کشور روز دوشنبه بیش از پیش آشکار شد زیرا بانک مرکزی اسپانیا آماری منتشر کرد که بر اساس آن میزان وامهای غیر قابل وصول در بانکهای این کشور به رقم بی سابقه ۱۰٫۷ درصد میزان کل وامها رسیده است. به نقل از بانک مرکزی اسپانیا مبلغ این وامها با سه میلیارد دلار افزایش نسبت به ماه اوت به ۱۸۲ میلیارد دلار رسیده است.

پیش از این دو کشور بحران زده ایرلند و پرتغال نیز اعلام کرده اند به اشخاص خارجی که در این کشورها خانه هایی به ترتیب به ارزش ۴۰۰ و ۵۰۰ هزار یورو خریداری کنند تابعیت خواهند داد.

البته بعضی جامعه شناسان و گروههای ملی گرا، این اقدام را به منزله تغییر بافت جمعیتی اسپانیا دانسته و به شدت با آن مخالفند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.