حرفه‌ای‌ها گریم را می‌پذیرند

جام جم آنلاین: بازیگران هم حرف‌هایی درباره گریم دارند. چه وقت‌هایی که ساعت‌ها زیر گریم سنگین دوام آورده‌ و سعی کرده‌اند نقش‌شان را خوب بازی کنند، چه وقت‌هایی که گریم سبکی داشته‌اند و کسی اصلا متوجه کار گریمور نشده و گریم همه باورپذیری نقش را به بازیگر داده است.

اما با همه این اوصاف، وقتی قرار است پای حرف‌ بازیگران از گریم‌شدن و گریم‌های سخت‌شان بنشینی، کمتر پیش می‌آید بازیگر حرفه‌ای باب گله و شکایت را از فلان گریمور باز کند.

گوهر خیراندیش

بعضی‌ افراد، مواد یا قلم‌مو‌ها به صورت‌شان نمی‌سازد و با خودشان مواد و قلم‌مو می‌‌آورند تا از آنها در گریم‌شان استفاده شود.

من درباره بازیگران حرفه‌ای حرف می‌زنم. کاری با بعضی از دوستان که با رابطه و آشنا وارد این صحنه شده‌اند ندارم. یک بازیگر یا هنرمند حرفه‌ای را هیچ وقت ندیده‌ام که به گریمور بگوید به ابروی من دست نزن.

من در سریال «لبه تیغ» نقش یک قاچاقچی عتیقه را داشتم که گریم خیلی سنگینی داشت. روی سرم پوستی گذاشته می‌شد که خیلی سنگین بود، اما در نهایت گریم خیلی خوبی شد.

عبدالرضا اکبری

اوایل کار «فرزند صبح» هفته‌ای چهار روز و هر روز شش تا هفت ساعت می‌نشستم و سعید ملکان گریم را روی من انجام می‌داد.

تاکید فراوان بود که کمتر از قطعات پلاستیکی گریم یا قالب‌گیری استفاده شود و بدون قطعه، چهره به گریم دلخواه نزدیک شود.

وقتی بهروز افخمی به گریم و عکس‌های من نگاه می‌انداخت، می‌گفت باید بیشتر کار کنید! تا چهار جلسه این قضیه ادامه داشت تا این که به گریم دلخواه رسیدیم.

ماهایا پطروسیان

فکر می‌کنم بازیگر باید نقش‌های متفاوت را تجربه کند و لازمه تجربه‌های متفاوت، گریم‌های متفاوت است.

بازیگری جز این معنی ندارد. این که نمی‌شود در همه فیلم‌ها فقط زیبا بود. به هر حال این گریم‌ها خستگی هم دارد چون شاید پوست بازیگر به بعضی مواد حساس باشد.

در «ازدواج در وقت اضافه» اول قرار بود با لاتکس روی صورتم کار کنند، اما لاتکس ماده سنگینی است که بعد از دو سه بار استفاده پوست صورتم زخم و خشک شد.

برای همین با گریمور و کارگردان صحبت کردم تا ماده را عوض کنند. به هر حال نقش اول را داشتم و نمی‌شد با هر روال پیش رفت. چون هم ممکن بود زخم‌های ناجور ایجاد شود و هم ممکن بود دیگر نشود تا آخر ادامه داد.

لیلا برخورداری

اگر بازیگر بخواهد به نقش و ماندگاری‌اش فکر کند، مطمئنا گریمی که در راستای نقش باشد، می‌پذیرد و کمک کردن بازیگر به گریمور هم اشکالی ندارد، ولی باز هم باید برای بهتر شدن نقش باشد.

بعضی از بازیگرها را دیده‌ام که روی مساله‌ای خیلی حساس بوده‌اند و حتی با گریمور هم درگیر شده‌اند.

در یکی از کارهایم، زمان اجرای گریم یکی از دوستان این‌قدر زیاد شد که خود کارگردان آمد دنبال بازیگر و او را با خود برد!


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.