حرف‌های مبصر پنج ساله و معلمش در کافه خبر / محب اهری: ممکن است مرا تبعید کنند / کدخدایی: رفوزه شدن خجالت ندارد

 به گزارش خبرآنلاین، در این میزگرد که با حضور حسین محب اهری (نویسنده، کارگردان و بازیگر)، محمد کدخدایی (بازیگر)، عرفان میدانلو (بازیگر) و حمید رضا محمد علیزاده (تهیه کننده) برگزار شد، با مرور خاطرات برنامه قدیمی «مبصر پنج ساله»، درباره ویژگی‌های سری جدید این مجموعه نیز صحبت شد.

با توجه به قالب کمدی مجموعه تلویزیونی «مبصر پنج ساله»، گفتگوی سه ساعته سازندگان این برنامه در کافه خبر هم در برخی از اوقات با حاضر جوابی‌های کدخدایی و محب اهری، سمت و سویی طنز گونه پیدا کرد.

محمد کدخدایی، حسین محب اهری و حمید رضا محمد علیزاده در کافه خبر

محمد کدخدایی که در برنامه قدیمی این مجموعه مبصر ۵ ساله بود و اینک مبصر ۲۰+۵ ساله است، در پاسخ به یکی از کاربران خبرآنلاین که به طنز پرسیده بود «آیا خجالت نمی‌کشد این همه سال رفوزه شده و در یک کلاس درجا زده است»، گفت: «می‌خواهم پایه‌ام قرص شود. بعلاوه اگر مردود شدن باعث شود که بتوانم در کلاس درس محب اهری حاضر شوم، نه تنها از این رفوزه شدن خجالت نمی‌کشم، بلکه به آن افتخار می‌کنم.»

او ادامه داد: «با اینکه همه مردم در خیابان هنوز مرا با عنوان مبصر ۵ ساله رفوزه می‌شناسند، اما چنان محبتی به من دارند که باعث شادی ام می‌شوند.»

حسین محب اهری هم در واکنش به این پرسش که بعد از بیست و چند ساله معلمی در این برنامه، آیا قصد بازنشسته شدن ندارد، گفت: «چرا همچین کلاس شاد و مفرحی را ول کنم و بازنشسته شوم. تنها ترسم این است که به دلیل داشتن شاگردی که ۲۵ سال درجا زده است، عاقبت مرا به یک نقطه بد آب و هوا تبعید کنند.»

 

«آقا اجازه هولم نکن، دست و پاهامو گم نکن» بعد از ۲۰ سال باز هم شنیدنی است

البته صحبت‌های عوامل سازنده برنامه «مبصر پنج ساله» همه‌اش آمیخته با طنز و شوخی نبود و بخش عمده‌ای از آن مزه‌ای تلخ داشت.

مشکلات تولید برنامه برای مخاطب کودک و نوجوان، سختی‌های کار، بی‌توجهی مسوولان، کمبود بودجه و اعتبار و… از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود که مشروح آن بزودی در خبرآنلاین منتشر خواهد شد.

۲۶ قسمت از مجموعه جدید «مبصر پنج ساله» ضبط شده است که تعدادی از آن‌ها در روز معلم امسال (۱۲ اردیبهشت) پخش گردیده و قسمت‌های باقی مانده نیز به مرور روی آنتن شبکه آموزش می‌رود.
 

به گفته حمید رضا محمد علیزاده که تهیه کنندگی این برنامه را برعهده دارد، ادامه تولید «مبصر پنج ساله» از سوی مدیران شبکه آموزش سیما در دست بررسی است.

۵۷۲۴۵

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.