حرکت دولت در اسکان دائم زلزله‌زدگان انقلابی است

12-477.jpg

وزیر راه و شهرسازی درباره اقدامات دولت در مورد خدمت رسانی به مناطق زلزله زده گفت: دولت طی یک حرکت انقلابی قبل از شروع اسکان موقت شروع به اسکان دائم کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) علی نیکزاد پس از پایان جلسه هیات دولت تصریح کرد: روز گذشته (سه‌شنبه) از مناطق زلزله زده بازدید کردیم که خوشبختانه اقدامات در سطح گسترده شروع شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۲ هزار واحد آواربرداری شده‌اند، گفت: هفت هزار واحد نیز پی‌کنی شده‌ و فندانسیونسازی دو هزار واحد شروع شده است. تعدادی هم به سقف رسیده‌اند و تعداد قابل توجهی کانکس خریداری شده که سریعا در محل زندگی مردم نصب می‌شوند.

وی همچنین درباره اقدامات انجام شده برای واحدهای دامی گفت: واحدهای دامی به صورت سقف سبک ساخته شده‌اند و ساختمان‌ها به صورت پیچ و مهره برپا شده‌اند که حدود ۶۵ هزار واحد قرارداد بسته شده و به مرور زمان نصب می‌شوند.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد:‌ همزمان با بازگشایی مدارس به خانوارهایی که خانه‌های آنها آماده سکونت شده‌اند ۵۰۰ هزار تومان کمک بلاعوض برای تهیه اقلام ضروری نیز اعطا خواهد شد.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی به عملکرد دولت در راستای خدمت رسانی به مناطق زلزله زده انتقاد دارند، توضیح داد: در مناطق زلزله زده هشت هزار واحد در حال ساخت است، ۳۳۷ روستا خراب شده و ۱۵ بنیاد مسکن و ۱۶ اداره کل امور راه و ترابری و هزار دستگاه ماشین‌آلات سنگین در محل حاضرند اما با توجه به زمان کوتاهی که گذشته اقدامات زیادی انجام شده و دولت در یک حرکت انقلابی قبل از شروع اسکان موقت شروع به اسکان دائم کرده است و هنوز چهلم از دست رفتگان نرسیده پس چطور می‌توان اقدامات دولت را مورد نقد قرار داد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.