حسن طاهریان استوار نامه خود را به رئیس جمهور کره‌جنوبی تقدیم کرد

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

ایران > سیاست‌خارجی – ممتازنیوز:
حسن طاهریان سفیر فوق‌العاده و تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در جمهوری کره روز جمعه ۱۷ مردادماه طی یک مراسم رسمی، استوارنامه خویش را به خانم پارک گون هه رئیس جمهور کره‌جنوبی تقدیم نمود.

در این مراسم که با تشریفات گارد ویژه ریاست جمهوری در کاخ ریاست جمهوری این کشور موسوم به کاخ آبی برگزار گردید، مشاور رئیس جمهور در امور سیاست خارجی، آقای چو تای یونگ قانم مقام اول وزارت امور خارجه (در غیاب وزیر امور خارجه) و رئیس تشریفات ریاست جمهوری حضور داشتند.

رئیس جمهور کره جنوبی در آیین تحویل گرفتن استوارنامه سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران، خطاب به ایشان اظهار داشت: دو کشور همواره از روابط خوبی برخودار بوده و ما امیدواریم روابط دو کشور در دوره ماموریت شما بیش از پیش توسعه و تعمیق یابد.

ایشان همچنین به نقش و نفوذ ایران در منطقه اشاره و عنوان نمودند که شرکت‌های کره‌ای علاقه بسیار زیادی برای حضور در بازار ایران داشته و لذا ما به دقت مذاکرات هسته‌ای شما را پیگیری می‌کنیم.

وی اظهار امیدواری نمود که مذاکرات جاری هسته‌ای به نتیجه مطلوب منجر گردد.

سفیر کشورمان نیز با ابلاغ سلام‌های گرم آقای دکتر روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران به همتای کره‌ای خود، عنوان نمود که دو کشور ایران و کره جنوبی همواره از روابط خوبی برخوردار بوده و زمینه برای گسترش همکاری‌ها و تعمیق روابط در کلیه زمینه‌ها فراهم می‌باشد.

حسن طاهریان استوار نامه خود را به رئیس جمهور کره جنوبی تقدیم کرد

طاهریان ضمن تاکید بر آمادگی دولت جمهوری اسلامی ایران برای بسط و گسترش روابط خود با کره جنوبی، ابراز امیدواری نمود که با مساعدت و حمایت رئیس جمهور کره جنوبی، مناسبات دو جانبه بیش از پیش تحکیم یابد.

— .

RSS
منبع: همشهری
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.