حسینعلی شهریاری:وزارت‌بهداشت تعهدی ندارد

دوشنبه ۲۵ اردیبهشت – ۱۲:۰۷:۲۴ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ با تردید درباره رایگان‌سازی کامل خدمات پزشکی بیمارستان‌های دولتی از سوی وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی٬ گفت: بر خلاف نظرات دیگر مسئولان اجرای کامل این طرح در بیمارستان‌های دولتی و رایگان‌سازی و برطرف کردن کامل مشکلات نیاز به اعتباری افزون‌بر ۹ هزار میلیارد تومان دارد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خانه ملت ، حسینعلی شهریاری با اشاره به تصویب اعتبار ۶ هزار میلیارد تومانی برای بخش بهداشت و درمان کشور٬ افزود: پیش از این قرار بود ۱۰ درصد از درآمد هدفمندی یارانه‌ها به بخش بهداشت و درمان اختصاص یابد، ولی با تلاش‌های مجلس اعتبار را به ۲ برابر یعنی ۶ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی٬ با بیان این که قانون برنامه پنجم توسعه و قانون بودجه ۹۱ دولت را به اختصاص بودجه به بخش بهداشت و درمان مکلف کرده است٬ گفت: بر اساس بند « ب » ماده ۳۴ قانون برنامه پنجم از درآمد کل خالص هدفمند یارانه‌ها همه ساله باید اعتباری به وزارت بهداشت و درمان اختصاص داده شود.
وی در پاسخ به سؤالی مبنی‌بر تعهد وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی درباره رایگان‌سازی خدمات بیمارستان‌های دولتی٬ تصریح کرد: این وزارتخانه هنوز هیچ تعهدی درباره اجرای رایگان‌سازی خدمات پزشکی به مجلس نداده است.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم٬ با تردید درباره رایگان‌سازی کامل خدمات پزشکی بیمارستان‌های دولتی از سوی وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی٬ گفت:  بر خلاف نظارت دیگر مسئولان اجرای کامل این طرح  نیاز به اعتباری افزون‌بر ۹ هزار میلیارد تومان دارد.
چندی پیش مرضیه وحیددستجردی وزیر بهداشت٬ درمان و آموزش پزشکی با تشکر از مجلس برای تصویب اختصاص اعتبار ۶ هزار میلیاردی به بخش سلامت٬ گفته بود: “حتماً این کار امکانپذیر است و اگر این اعتبار را به موقع و ماه به ماه بدون تغییر بدهند هزینه خدمات بستری در بیمارستان های دولتی در صورتی که از کانال پزشک خانواده و نظام ارجاع باشد رایگان می‌شود.”

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۱۴۱۲۰۷۲۴۹۷۷


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.