حسین الله کرم: جریان انحرافی پیرامون دولت قصد دارد جام زهر را به رهبری بنوشاند

حسین الله کرم در گفتگویی که با خبرگزاری فارس داشته است به بررسی مسائلی چون تغییرات فضای سیاسی کشور در مابین سه دهه ۶۰ تا ۹۰، سکوت حزب الله در سال های ۸۴ تا ۸۸، جریان انحرافی پیرامون دولت، و آرایش سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم پرداخته است.

 اهم صحبت های الله کرم در گفتگو با فارس در ادامه می آید:

 

–         در دهه ۶۰ کشور مورد تهاجم دشمن بعثی قرار می‌گیرد و یک جنگ نیابتی و وکلاتی از سوی قدرت‌های استکباری و استعماری علیه ایران شکل می‌گیرد که این موضوع سبب می‌شود از همان روزهای اول جنگ دو دیدگاه دادن زمین و گرفتن زمان و دیدگاه مقاومت تا حد توان در جبهه‌های جنگ مطرح شود و دو جریان سیاسی که یکی متعلق به شهید بهشتی و دیگری به جریان مهندس بازرگان تعلق دارد که به خط‌ و مش بنی صدر نزدیک بود در جبهه‌های جنگ حاکم شود.

          

–         گروه حزب الله همواره در جبهه های جنگ طرفدار افرادی همچون شهید آیت و بهشتی بوده و در مقابل گروه منتسب به موسوی و سازمان مجاهدین انقلاب فعالیت‌های خود را دنبال می‌کرد و معتقد بود خط اصولگرایی را باید در چهره افرادی چون شهید بهشتی و شهید آیت ترسیم کرد.

 

–         پذیرش قطعنامه ۵۹۸ برای امام (ره)در پایان دهه ۶۰ بسیار ناگوار بود. در این سال‌ها نامه‌های متعددی به واسطه هاشمی رفسنجانی به دست امام (ره) می‌رسید که در آن تاکید می‌شد جنگ باید تا ۵ سال آینده به پایان برسد و از طرف دیگر هم دولت در بخش اقتصاد معتقد بود نمی‌توان جنگ را اداره کرد و خاتمی نیز در بخش فرهنگی بر عدم رویکرد مردم به جبهه‌ها تاکید می‌کرد از این رو تمامی این مسائل باعث شد امام راحل در شرایط سختی جام زهر معروف را بنوشد و قطعنامه ۵۹۸ را بپذیرد.

 

–         گروه حزب‌الله در مقابل اقدامات بدنه دولت خاتمی همچون سکولاریسم کردن توسعه سیاسی و اقتصادی کشور و طرح دو قلو یعنی کاهش قدرت ولایت فقیه و اتصال آن به رئیس جمهور در قالب طرح دانشجویان حزب اللهی به مقابله جدی پرداخت و با برگزاری دعای کمیل در مساجد با کمک حاج منصور ارضی این گونه اقدامات را محکوم کرد.

 

–         عملکرد ضعیف دو دولت سازندگی و اصلاحات عامل اصلی شکل گیری گفتمان عدالت در سال ۸۴ بود و باعث شد مردم به یک گفتمان جدید اعتماد کنند ولی متاسفانه دولت نتوانست در مجموعه این گفتمان به خصوص در دور دوم کاری خود عملکرد قابل قبولی نداشت واین موضوع سبب شد که گروه هایی چون حزب الله در انتخابات سال ۸۸ و مردم بین بد و بدتر انتخاب کنند و هیچ گزینه دیگری برایشان مهم نباشد.

 

الله کرم که دوران انتخابات ریاست جمهوری نهم تلاش زیادی  در جهت  مطرح کردن محمود احمدی نژاد کرد در ادامه مصاحبه خود درباره سکوت گروه حزب الله در فواصل زمانی سال های ۸۴ تا ۸۸ و اقدامات احمدی نژاد می گوید:

 

–         این گروه با هیچ طیف و جریانی پیمان اخوت نبسته است و نسبت به اقداماتی که خلاف اصول و موازین نظام در دولت احمدی نژاد صورت می‌گیرد وارد عمل می شود. از همین رو گروه حزب الله به عنوان یکی از منتقدان اصلی دولت احمدی نژاد در دوره دوم وارد عمل شد به طوری که نسبت به جریانی که در حاشیه دولت فعالیت می‌کند حساسیت بسیاری داشته و درخصوص مواضع این جریان و عناصر آن در برقراری رابطه با اسرائیل واکنش جدی نشان می‌دهد و خواهان صدور حکم ارتداد برای این افراد هست.

 

–         متاسفانه در سیاست داخلی ایران روسای جمهور زمانی که در دوره دوم ریاست جمهوری خود قرار دارند رویکرد ویژه‌ای اتخاذ می‌کنند به طوری که نوع رفتار آنها بین ولایت فقیه و مردم حالت دیگری می‌گیرد و آنها حمایت از مردم را در پیش می‌گیرند که این موضوع در سه دوران هاشمی، خاتمی و احمدی نژاد وجود دارد.

 

–         در هر سه دوران بحث جام زهر سیاسی مطرح شده است به طوری که در دوران هاشمی رفسنجانی طیف خاصی طرح مادام العمر شدن ریاست جمهوری را مطرح می‌کند و خواهان مالزی شدن ایران هستند و در دوران خاتمی نیز مجلس ششم پیشنهاد پذیرش سازش با آمریکا را مطرح می‌کند. در دوران احمدی نژاد نیز جریان انحرافی مشابه جریان فتنه قصد دارد با دوست نامیدن رژیم غاصب صهیونیستی و توهین به مقدسات مسیر جدیدی را تعریف کند و از این مسیر جام زهر سیاسی و اقتصادی را به رهبری بنوشاند از اینرو این جریان انحرافی با طرح مسائلی چون شعب ابی طالب سعی در ایجاد ناآرامی در فضای کشور دارد و این در حالی است که به فرموده رهبری کشور در حالت بدر و خیبر است.

 

–         حزب الله معتقد است جریان انحرافی به صورت روشن و واضح در برابر ارزش‌های نظام وارد عمل شده است و نسبت به اعتقادات مردم تهاجم می‌کند. از این رو این موضوع اظهر من الشمس است که جریان انحرافی در راستای مقابله با نظام وارد عمل شده است و در صدد است با سکولاریسم کردن جامعه و در قالب دین اسلام مسیر انحرافی را طی کند.از این رو هیچ نیازی به ارائه مستندات از سوی گروه حزب الله درباره جریان انحرافی احساس نمی‌شود.

 

–         بحث لیست انتخاباتی که توسط مسجد ارگ موسوم به رزمندگان حزب الله منتشر شد در چارچوب زمانی خود قابل ارزیابی است. زیرا این گروه برای انتخابات مجلس نهم از دو لیست قالب در بدنه اصولگرایی یعنی جبهه متحد و پایداری گزینه های مورد نظر خود را انتخاب کرد لذا تمامی تلاش خود را به کار گرفت که عناصر جریان انحرافی و فتنه دراین لیست وجود نداشته باشند.

 

–         اگر در میان گزینه های لیست حزب الله برای انتخابات مجلس نهم اسامی برخی از چهره های وابسته به عناصر انحرافی به چشم می خورد تنها به این دلیل بوده است که لیست انتخاباتی این گروه تکمیل شود از این رو از افرادی در این لیست استفاده شده است که به نزدیکی آنها به جریان انحرافی بسیار محدود بوده است.

 

–          انتخابات آینده ریاست جمهوری رقابت میان چهره‌های شناخته شده و ناشناخته خواهد بود از این رو ما به طور حتم شاهد خواهیم بود که چهره های ناشناسی نیز وارد عرصه انتخابات می‌شوند ولی باز باید منتظر ماند تا جریانات سیاسی مواضع خود را برای انتخابات آینده مشخص کنند تا در این باره اظهار نظر کرد.

           

–         این موضوع که احمدی نژاد یک چهره ناشناخته بود صحت ندارد زیرا وی در بدنه اجرایی کشور فعالیت می‌کرد.

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.