حسین مظفر معاون نظارت مجلس شد+جلسات علنی مجلس به ۲ روز در هفته کاهش یافت

علی لاریجانی در حکمی حسین مظفر نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر را به عنوان معاون نظارت مجلس شورای اسلامی در دوره نهم منصوب کرد.

 پیش از این محمدرضا باهنر معاون نظارت مجلس شورای اسلامی در دوره هشتم بود.

 

 دو روز قبل نیز رئیس مجلس در حکمی امیدوار رضایی میرقائد را به عنوان معاون قوانین مجلس شورای اسلامی منصوب کرد. گفتنی است در دوره هشتم مجلس این معاونت با ریاست حجت‌الاسلام ابوترابی فرد فعالیت می‌کرد.

 

جلسات علنی مجلس به ۲ روز در هفته کاهش یافت

همچنین عضو هیئت رئیسه مجلس اعلام کرد: برای افزایش فرصت کمیسیون‌های تخصصی به منظور تشکیل جلسه، مقرر شد فعلاً پارلمان هفته‌ای دو روز جلسه علنی داشته باشد.

محمد دهقان در گفتگو با فارس اظهار داشت: با توجه به اینکه کمیسیون‌های تخصصی مجلس نهم شکل گرفته و نیز کار مجلس آغاز شده است، فعلاً کارها بیشتر در کمیسیون‌های تخصصی پارلمان متمرکز است، از این رو با هدف پیش رفتن سریعتر امور در کمیسیون‌های تخصصی و اینکه کمیسیون‌ها فرصت بیشتری برای رسیدگی به طرح‌ها و لوایح ارجاعی را داشته باشند، از این رو مقرر شد فعلاً جلسات علنی پارلمان هفته ای دو روز برگزار شود.

وی افزود: مقرر شد تا زمانی که کمیسیون‌های تخصصی مقدمات کار را فراهم و نیازهای صحن علنی را تأمین کنند و بار کار کمیسیون‌ها کاهش یابد، فعلاً وقت صحن علنی روزهای سه‌شنبه به کمیسیون‌ها داده شود.

این عضو هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: بر این اساس، وکلای ملت روزهای سه‌شنبه سر کارشان حاضر می‌شوند اما به جای حضور در صحن علنی، به کمیسیون‌های تخصصی می‌روند تا طرح‌ها و لوایح ارجاعی را مورد رسیدگی قرار دهند.

محمد دهقان همچنین گفت: بنابراین فعلاً مجلس صبح روزهای یکشنبه و چهارشنبه تشکیل جلسه علنی می‌دهد و کمیسیون‌های تخصصی نیز عصر روزهای یکشنبه و صبح و عصر روزهای سه‌شنبه جلسه خواهند داشت.
 

/۲۷۲۲۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.