حضور فیلم های با کیفیت زمینه ارتقا سطح جشنواره را به همراه دارد

سینماپرس-گروه سینما/ اگر تعداد کمتری فیلم ولی فیلم هایی با کیفیت به جشنواره فیلم کوتاه تهران راه پیدا کرده بود جشنواره در سطح بالاتری برگزار میشد و به جشنواره در برگزار شدن هرچه بهتر کمک می کرد.

حامد کاتبی کارگردان و فیلم ساز که با انیمیشن “تولد آفتاب” در بیست نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور پیدا کرده به خبرنگار سینماپرس پیرامون برگزاری این دوره از جشنواره در پردیس سینمایی ملت گفت: از روز نخست که به این جشنواره آمدم نظرات مختلف را درمورد برگزاری این دوره از جشنواره شنیدم که دور بودن از مرکز شهر نخستین مشکل برای فیلم سازان است .

وی افزود: برگزاری این دوره از جشنواره فیلم کوتاه تهران در پردیس سینمایی ملت تازه برای ما بچه های شهرستان که در هتل هویزه که در مرکز تهران است اقامت داریم این مشکل را بیشتر هم کرده زیرا باید مسیر طولانی را طی کنیم که وقت زیادی را هم از ما می گیرد.

کاتبی به زمان بندی برنامه های پخش فیلم اشاره کرد و ادامه داد: نکته دیگر برنامه های پخش فیلم بسیار فشرده است و از برنامه غذایی هم راضی نیستم. ولی با این وجود شرایط و کیفیت پخش آثار با توجه به انکانات موجود در این پردیس بسیار بهتر از دوره های گذشته است که البته این موضوع یکی از امتیازات برگزاری این جشنواره در پردیس سینمایی ملت است.

این فیلم ساز به کیفیت آثار حاضر در این دوره از جشنواره اشاره و خاطرنشان کرد: در مورد کیفیت فیلم های حاضر در جشنواره امسال باید بگویم که حجم کارهایی که به دبیرخانه جشنواره آمده و در این چند روز نمایش داده شده است و به نوعی موجب بالا رفتن سطح انتظار مخاطبان شده ولی متاسفانه می بینیم که سال به سال کیفیت پایین آمده و شاهد نمایش کارهای سطح پایین هستیم که از عمق مناسبی بی بهره بوده و در جذب مخاطب موفق نبوده است.

وی نسبت به حضور برخی آثار با کیفیت بسیار پایین در این دوره از جشنواره ابراز شگفتی کرد و افزود: حتی برخی کارها فقط یک کار ۳۰ دقیقه ای معمولی سطح پایین بود که برای من فیلم ساز سوال شده بود که این فیلم با این کیفیت پایین چگونه به جشنواره راه پیدا کرده و در لیست نمایش هم قرار گرفته است.

کاتبی در انتها به شاخصه های برگزاری این جشنواره با کیفیت اشاره و تصریح کرد: به نظر من کمی سطح جشنواره پایین آمده شاید اگر تعداد کمتری فیلم ولی فیلم هایی با کیفیت به جشنواره فیلم کوتاه تهران راه پیدا کرده بودجشنواره در سطح بالاتری برگزار میشد و به جشنواره در برگزار شدن هرچه بهتر کمک می کرد.

انتهای پیام/ر.ق/

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۷۴۳۲


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.