حضور پررنگ خودروهای آمریکایی در کیش

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

حضور خودروهای آمریکایی در جزیره کیش محسوس‌تر از همیشه شده است البته همچون همیشه خودروهای کره‌ای و ژاپنی بیشترین سهم را در این جزیره به خود اختصاص داده‌اند.

خبراقتصادی;در حالی طی چند ماه قبل زمزمه‌هایی مبنی بر ورود خودروهای آمریکایی به بازار ایران شنیده شده که اگر این روزها به جزیره کیش سفر کنید متوجه حضور پررنگ خودروهای آمریکایی در این جزیره ایرانی می‌شوید.

با توجه به اینکه جزیره کیش جزئی از منطقه آزاد کیش محسوب می‌شود و واردات کالا به این منطقه نیز مشمول پرداخت تعرفه نمی‌شود، خودروهای آمریکایی مانند سایر خودروها با کمترین قیمت ممکن اجازه ورود به این جزیره را دارند.

اگرچه همچنان خودروهای کره‌ای و ژاپنی بیشترین سهم را در بین خودروهای موجود در جزیره کیش به خود اختصاص داده‌اند اما حضور برندهای آمریکایی مانند فورد، دوج و کادیلاک نیز در جزیره محسوس‌تر از قبل شده است.

حتی هتل‌های معروف جزیره نیز خودروهای آمریکایی را به منظور کرایه دادن به اشخاص تبلیغ می‌کنند.

با توجه به آب و هوای گرم و شرجی جزیره کیش تنها خودروهایی که دارای سیستم تهویه هوای قدرتمند و منطبق با آب و هوای جزیره باشند می‌توانند مورد توجه ساکنان جزیره قرار گیرند. به همین سبب هم است که بعضی برندهای معروف اروپایی عملا هیچ سهمی در بین خودروهای جزیره ندارند.

البته با توجه به اینکه آمار و اطلاعات دقیق و شفافی دربارهٔ میزان و نوع کالاهای وارداتی به مناطق آزاد وجود ندارد نمی‌توان برآورد دقیقی از میزان حضور خودروهای آمریکایی در جزیره کیش داشت.

آخرین آماری که دربارهٔ عملکرد تجاری مناطق آزاد کشور وجود دارد مربوط به ۹ ماهه سال می‌شود که روی پایگاه اینترنتی گمرک ایران قرار دارد.

طبق این آمار در ۹ ماهه سال قبل بیش از ۳۱٫۸ میلیون دلار انواع خودرو به مناطق آزاد کشور وارد شد که سهم منطقه آزاد کیش از این میزان واردات به حدود ۹٫۳ میلیون دلار رسید.

به گزارش ایسنا، اگرچه اخیرا شرکتی مدعی واردات خودروهای آمریکایی به کشور شده اما تازه‌ترین آمار گمرک ایران حاکی از آن است که در هفت ماهه امسال هیچ خودروی آمریکایی وارد سرزمین اصلی ایران نشده است.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.