حضور ۱۵ نمایش استانی در جشنواره فجر / میزبانی جشنواره در شهرستان‌ها

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

مدیر هماهنگی تئاتر استان‌ها از حضور قطعی ۱۵ اثر نمایشی از استان‌های سراسر کشور در سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر خبرداد.

وحید لک دربارهٔ تازه ترین خبرها حوزه استان ها در جشنواره تئاتر فجر به خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: در حال حاضر تمامی استان‌ها در حال آماده شدن برای حضور پر رنگ در جشنواره پیش رو می باشند. از ۱۴ استان که از طریق رقابت در جشنواره‌های مختلف استانی و منطقه‌ای به جشنواره راه پیدا کردند ۱۵ اثر به طور قطعی در جشنواره حضور دارند.

وحید لک که در دو دوره پیشین دبیر بخش استان‌های تئاتر فجر بوده در ادامه افزود: هنرمندان شهرستانی در سنوات پیشین از ما گله‌مندی‌هایی داشتند که انصافا به حق هم بوده از جمله این که معمولا اجراهای شهرستانی در سالن‌های حاشیه‌ای تهران اجرا می‌شوند که دیده نمی‌شوند و سالن‌های اصلی از جمله سالن‌های تئاتر شهر و مجموعه ایرانشهر به آنها تعلق نمی‌گیرد. طی مذاکراتی با مدیرکل هنرهای نمایشی و همچنین دبیر جشنواره در صدد هستیم امکان اجرا در سالن‌های معتبر را برای آنها فراهم کنیم.

او در ادامه گفت: مورد دیگر این‌که به سبب تک اجرایی بودن بعضی آثار خارجی و اینکه خود گروه های شهرستانی درگیر اجرا می باشند فرصت فراهم نمی‌شود که آثار شاخص را ببینند. در این مورد هم رایزنی‌هایی انجام شد که در صورت امکان تعداد اجراهای بعضی از آثار افزایش یابد تا همه بتوانند آنها را ببینند.

مدیر هماهنگی تئاتر استان ها، ضمن اشاره به درخواست تعدادی از شهرستان‌ها برای میزبانی جشنواره تئاتر فجر توضیح داد: ما در سال‌های قبل تجربه میزبانی جشنواره تئاتر فجر در استان‌های دیگر را داشته‌ایم که در چند استان همزمان با برگزاری جشنواره در مرکز؛ تعدادی از آثار در شهرستان‌ها هم به روی صحنه برود. امسال هم استان‌های گلستان، هرمزگان، کهکیلویه و بویر احمد، فارس، خراسان رضوی و البرز ابراز تمایل برای میزبانی جشنواره را داشته‌اند که امیدواریم همزمان با آغاز جشنواره در ۲۴دی ماه ۵استان بتوانند میزبان بخشی از جشنواره باشند.
 


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.