حضور ۳۵ هزار زائر ایرانی در عربستان

جام جم آنلاین: همزمان با ورود بیش از ۶۲۴ هزار زائر به عربستان سعودی، تعداد کل زائران ایرانی وارد شده به سرزمین وحی تا بامداد یکشنبه شانزدهم مهر از مرز ۳۵ هزار نفر گذشته است.

به گزارش خبرنگار اعزامی جام جم، تعداد زائران ایرانی وارد شده به سرزمین وحی تا بامداد روز یکشنبه ۱۶ مهر، به ۳۵ هزار و ۵۰۰ زائر رسید.

بر این اساس، از این تعداد زائر ایرانی تاکنون حدود ۲۹ هزار نفر به مدینه منوره وارد شده اند و بقیه وارد فرودگاه جده‌ شده‌ و مستقیما به مکه مکرمه رفته اند.

در حال حاضر حدود ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر زائر ایرانی در مدینه منوره اقامت دارند و ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر نیز پس از اقامت یک هفته‌ای، مدینه منوره را به مقصد مکه مکرمه ترک کرده‌اند.

در همین حال تاکنون هفت هزار و ۵۰۰ نفر زائر ایرانی بیت الله الحرام، مستقیماً از جده به مکه مکرمه عزیمت کرده‌اند که پس از اتمام مناسک حج برای زیارت مسجد حضرت رسول(ص) به عنوان زائران مدینه بعد وارد مدینه منوره خواهند شد.

از سوی دیگر آمارهای رسمی وزارت حج عربستات سعودی حاکی از آن است که تعداد زائرانی که از ابتدای ذی‌القعده تا روز جمعه وارد عربستان شده‌اند، به ۶۲۴ هزار و ۳۳۳ نفر رسیده است.

از این تعداد، ۶۱۴ هزار و ۱۷۷ نفر زائر از مسیر هوایی، سه هزار و ۷۴ نفر از مسیر زمینی و هفت هزار و ۸۲ نفر از مسیر دریایی وارد عربستان شده‌اند.

اعزام زائران ایرانی برای انجام فریضه حج تمتع از ۹ ذیعقده برابر با چهارم مهرماه آغاز و تا ۲۹ مهرماه برابر با پنجم ذیحجه ادامه خواهد داشت.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.