حفظ سلامت کلیه ها خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد

۲۲م آذر ،

مطالعات اخیر نشان می دهد که حفظ سلامت کلیه ها،‌می تواند راهی مهم برای کاهش خطر ابتلا به سرطان به ویژه سرطان سینه باشد.

محمد علی نیک ضمیر، متخصص اورولوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: سرطان ها از جمله مهمترین و شایعترین انواع بیماری ها در جهان است که بروز انواع آن در سالهای اخیر به شدت افزایش یافته و هزینه های سنگینی را به جوامع مختلف تحمیل کرده است.  
 
وی افزود: متاسفانه بروز بیماریها و نارسایی های کلیوی نیز در طی چند سال قبل افزایش یافته است و این بیماری ها نیز هزینه های جانی و مالی بسیاری را به مردم جوامع مختلف و نظام های سلامت وارد کرده است.  
 
نیک ضمیر با بیان این که حفظ سلامت کلیه ها یکی از نشانه های اصلی سلامت عمومی مطلوب و مناسب بدن است اظهار داشت: بر طبق نتایج مطالعات مختلف،‌افرادی که سلامتی عمومی آن ها بهتر است، کمتر به بیماری های عفونی همچون سرطان ها و بیماری های قلبی و عروقی مبتلا می شوند.  
 
وی تاکید کرد: مطالعات اخیر نشان می دهند که حفظ سلامت کلیه ها و پیشگیری از بروز نارسایی در این اندام حیاتی، می تواند راهی مهم برای کاهش خطر ابتلا به سرطان به ویژه سرطان سینه باشد.  
 
نیک ضمیر یادآور شد: با توجه به این که سرطان سینه مهمترین و شایعترین نوع سرطان در زنان بوده و با مرگ و میر بالایی همراه است،‌لذا با حفظ سلامت عمومی بدن از جمله حفظ سلامت کلیه ها، می توان خطر ابتلا به این سرطان را در آن ها کاهش داد.  
 
وی خاطر نشان کرد: حفظ وزن بدن،‌تحرک و فعالیت مناسب بدنی، پرهیز از استعمال سیگار،‌کنترل فشار خون، کنترل قند خون،‌کنترل چربی خون و هم چنین معاینه منظم بدن توسط پزشک، از جمله راههای حفظ سلامت عمومی بدن و در نتیجه کاهش خطر ابتلا به بیماری های کلیوی و سرطان و بسیاری دیگر از بیماریهاست./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.