حفظ محیط زیست ایجاد اصالت فرهنگی است

شهردار منطقه یک گفت: حفظ محیط زیست فقط نگهداری و آبیاری فضاهای سبز نیست بلکه حفظ و ایجاد اصالت فرهنگی است.

مجتبی یزدانی در گفتگو باخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود:‌ بحث آموزشهای همگانی به خصوص در بخش زیست محیطی باید مورد توجه بیشتر مدیران شهری قرار گیرد.

وی بیان کرد: منطقه یک این آمادگی را دارد تا برای ارتقاء فرهنگ زیست محیطی از ظرفیتهای فرهنگی موجود مانند مرکز علوم و ستاره شناسی ، موزه طبیعت و حیات وحش ایران – دارآباد و سراهای محلات استفاده نمایند.

یزدانی تصریح کرد:‌ باید امکانات و ظرفیتهایی ایجاد شود تا کسانی که علاقمند هستند فعالیتهای فرهنگی خود را در زمینه محیط زیست مانند تهیه فیلم از تنوع زیستی ایران، ارائه اطلاعات آموزشی برای دیگر شهروندان به نمایش بگذارند با همکاری شهرداری در این راه قدم بردارند و متقاضی ارائه برنامه های خود باشند.

وی گفت: منطقه یک در نظر دارد از ظرفیتهای شهرداری در حوزه فرهنگی، اجتماعی به خصوص در بحث حراست، حفظ و توسعه محیط زیست استفاده کند.

یزدانی افزود:‌ در بحث پسماندهای خشک، آموزشگرها به مناطق می روند و آموزشهای لازم را به شهروندان می دهند و با تحویل کیسه های آبی زمانی را برای ماشین بازیافت تعیین می کنند سپس این کیسه ها را جمع آوری و برای تفکیک زباله و بازیافت مجدد به سوله بازیافت می برند.

وی اظهار داشت: بحث استخراج سیستم استتاندارد ایزو ۱۴۰۰۰ نظام مدیریت زیست محیطی ۳سال تمدید شده که درسال چهارم اجرای طرح سیستم احداث ساختمان انرژی ، ساماندهی رود دره دربند، احداث دکوپارک نیلوفر ارزیابی اثرات قدم گاه صالحیه، ایجاد ناحیه سبز ویژه از اقدامات انجام شده برای حفظ محیط زیست در منطقه یک است.

یزدانی بیان کرد: سیستم ایمنی بهداشت و محیط زیست ادامه بحث ایزو ۱۴۰۰۰و فعالیت بیشتر در بحث ناحیه سبز از اقداماتی است که قرار است در زمینه محیط زیست در منطقه یک انجام شود. /ل


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.