۱۴ محیط ‌بان نمونه تقدیر شدند

دیده بان حقوق حیوانات:۱۴محیط ‌بان نمونه هفت استان کشور با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تقدیر شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد محمدی‌زاده رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ظهر چهارشنبه در جشنواره محیط زیست در آموزه‌های رضوی و روز محیط‌ بان اظهار داشت: محیط‌ بانان نماد حفاظت از طبیعت است و خلاصه فعالیت سازمان حفاظت محیط زیست در محیط‌بانان است.

وی گفت: محیط‌بانان نه تنها به عنوان پیشتاز در صحنه فعالیت‌های محیطی بلکه به عنوان نمادی که می‌تواند معرف سازمان حفاظت محیط زیست باشد، است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: امروز همه مردم و جهان به این نتنیجه رسیدند که محیط زیست جزء وظایف اصلی آحاد مردم است. اگرچه دولت در بسترسازی و سازوکارهای اجرایی تمهیدات لازم را ایجاد می‌کند اما حفاظت از محیط زیست در اختیار عمومی جامعه است.

وی ادامه داد: آنچه که در صحنه میدانداری و تمامی فعالیت‌ها را مدیریت می‌کند محیط‌بانان هستند زیرا نماد فعالیت سازمان محیط زیست هستند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: ‌۴ سال است که سازمان به این جمع‌بندی رسیده که ولادت امام رضا(ع) را روز محیط‌بان معرفی کند و امر حفاظت از محیط طبیعی با تکیه به آموزه‌های دینی شکل بگیرد.

وی گفت: انتخاب این روز موجب افتخار سازمان محیط زیست و همه محیط‌بانان است.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد:‌ امروز محیط فقط حوزه طبیعیت و به معنای وحوش نیست، همه حوزه‌های مربوط به طبیعیت باید مورد حفاظت قرار گیرد و آنچه که لازم است آگاهی و علم حفاظت از طبیعت است.

وی تصریح کرد: باید از فناوری‌های روز و ظرفیت‌هایی که برای انجام این ماموریت است خوب بهره بگیریم و از ظرفیت‌های اجتماعی بیشترین استفاده را ببریم.

محمدی‌زاده ادامه داد: امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی و بالا بردن سطح فرهنگ و اطلاعات در حوزه محیط از همه ظرفیت‌های ملی و بین‌المللی بیشترین استفاده را ببریم.

وی با بیان اینکه نباید در کارها از روش‌های سنتی استفاده کنیم گفت: سازمان محیط زیست هدف‌گذاری کرده که ارتقاء سطح فرهنگی و توجه به حوزه محیط زیست سرلوحه همه فعالیت‌ها باشد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: مهمترین و جدی‌ترین فعالیت ما در حوزه فرهنگ است. قرار ما بر این است تا از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم و بتوانیم به عمق روانی جامعه با استفاده از ابزار هنری وارد شویم.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: باید کل حوزه طبیعت فعالیت‌های هنری باشد و این حوزه‌ها را در عرصه هنری تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه آنچه که اهمیت دارد آموزش‌های دینی است گفت: ما علم و هنر را برخلاف کشورهای غربی برای دین‌مان می‌خواهیم. هدف اصلی ما در برگزاری چنین جشنواره‌ای دین است.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.