حلقه انحراف آرام آرام وارد میدان می‌شود

۰۹اردیبهشت،

به گزارش مشرق، محمدنبی حبیبی در حاشیه سفر به اردبیل در گفت‌و گو با فارس در اظهار داشت: هاشمی هیچ ارتباطی چه سازمانی و یا غیر‌سازمانی با ما ندارد و آل اسحاق را با اراده شورای مرکزی انتخاب کردیم و در این رابطه با کسی جز شورای مرکزی مشورت نکرده‌ایم و نامزد نهایی ما محسوب می‌شود.

وی با یادآوری اینکه چند جریان برای انتخابات تلاش می‌کنند، خاطرنشان کرد: معتقدم جریان اصولگرایی در میدانی پای به رقابت گذاشته است که به احتمال بسیار با رقبای جدی روبرو است.

دبیر کل حزب موتلفه یادآور شد: حدس دوم ما این است که جریانات رقیب در مقابل اصولگرایی ممکن است برای داشتن نامزد واحد به یک نظر مشترک برسند.

حبیبی گفت: با توجه به اینکه از طرف اصولگرایان نامزدهای متعدد وارد رقابت شده‌اند و روز به روز نیز در حال ازدیاد می باشند راه حل این مشکل که می‌تواند به پراکندگی رای اصولگرایان بینجامد محور قرار دادن روحانیت و نظر آنهاست.

وی عنوان کرد: ما معتقدیم با توجه به ازدیاد کاندیداها و احتمال شکستن رای اصولگرایان باید محور روحانیت را ملاک عمل قرار دهیم چرا که احترام اصولگرایان برای روحانیت مشهود و معلوم است.

دبیر کل حزب موتلفه بیان داشت: با توجه به این محوریت اصولگرایان می‌توانند به اجماع برسند به شرط آنکه سایر کاندیداها نیز از نامزدی منصرف شوند و ما این ساز و کار را عملیاتی می‌دانیم و معتقدیم اصولگرایان همگی به طرف یک ائتلاف بزرگ با محوریت روحانیت حرکت کنند.

خاتمی و هاشمی نمی‌آیند/احتمالاً اصلاح‌طلبان نامزد واحد معرفی کنند

حبیبی در خصوص حضور اصلاح‌طلبان به ویژه هاشمی و خاتمی افزود: خاتمی و هاشمی آنگونه که تاکنون از شرایط استنباط می‌شود قصد آمدن ندارند ولی این به آن معنا نیست که اصلاح‌طلبان وارد صحنه انتخابات نمی‌شوند.

وی تصریح کرد: اصلاح طلبان با پیشنهاد هاشمی و خاتمی سعی دارند نامزدهای خود را تقلیل دهند و با نامزد واحد وارد انتخابات شوند.

این فعال سیاسی به مرز‌بندی اصلاح‌طلبان داخل نظام و فتنه‌گران اشاره کرد و ادامه داد: اصلاح‌طلبی که قانون اساسی، رهبری و نظام را قبول داشته باشد این اصلاح طلب داخل نظام است و حق طبیعی اوست که در رقابت‌های انتخاباتی حضور پیدا کند.

حبیبی گفت: این احتمال را می‌دهیم که عده‌ای از اصلاح‌طلبان که اصل نظام را قبول دارند وارد فاز انتخاباتی شوند اما با پیشنهاد بزرگان نامزد واحد معرفی می‌کنند که در این صورت رقیب جدی ما می باشند.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص احتمال رای‌آوری کاندیدای حزب موتلفه ابراز داشت: از اول اعلام کردیم که اکثر اصولگرایان که نامزد شده‌اند این ساز و کار را بپذیرند و زیر چتر روحانیت قرار گیرند تا به کاندیدای نهایی دست یابیم.

دبیر کل حزب موتلفه تاکید کرد: در داوری نهایی روحانیت به هر کاندیدایی رسیده‌اند بقیه ملزم به کنار رفتن باشند و اگر این ساز و کار بر جریان انتخاب یک نامزد واحد حاکم باشد ما نیز تن خواهیم داد و به نظر اصولگرایان احترام می‌گذاریم.

جریان انحرافی آرام آرام وارد میدان می‌شود / برای شورای نگهبان تعیین تکلیف نکنیم

حبیبی در خصوص جریان انحرافی و رد صلاحیت احتمالی آنها نیز خاطرنشان کرد: تایید و رد صلاحیت و تشخیص آن بر عهده ما نیست بلکه بر عهده شورای نگهبان است.

وی یادآور شد: اما اینکه جریان انحرافی وارد میدان انتخابات می‌شود یا نه، شواهد نشان می‌دهد آنها قصد آمدن به میدان انتخابات را دارند.

دبیر کل حزب موتلفه افزود: آنها در انتخابات مجلس نیز قصد حضور داشتند اما موفق نشدند.

حبیبی اظهار داشت: آمدن آنها را به عنوان اراده خودشان پیش‌بینی می‌کنیم ولی اینکه نامزد آنها با واسطه یا بی‌واسطه مورد تایید شورای نگهبان قرار گیرد یا نه لازم نیست برای شورای نگهبان تعیین تکلیف کنیم.

وی تصریح کرد: هر چه شورای نگهبان نظر بدهد همه ما تمکین می‌کنیم.

سفرهای استانی رئیس جمهور کار غیر‌ضروری و تلف کردن وقت است

دبیر کل حزب موتلفه در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس که در خصوص سفرهای انتخاباتی احمدی‌نژاد پرسید، گفت: به نظر می‌رسد حداقل این سفرها کار غیر‌ضروری است چون رئیس جمهور سه بار به استان‌ها سفر کرده و تکرار مکررات قبل یک نوع وقت تلف کردن است.

حبیبی ادامه داد: بهتر آن بود که رئیس جمهور بعد از سه بار سفر به مناطق مختلف باید می‌نشست و نتیجه آن سفرها را تبدیل به برنامه می‌کرد.

وی در پایان گفت‌و گوی خود با داشت: البته شائبه انتخاباتی بودن این سفرها نیز مطرح است ولی امیدواریم رئیس جمهور با رفتار صادقانه با ملت این شائبه را از ذهن‌ها خارج کند.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.