حماس: مقاومت به زودی در کرانه باختری قدرت خواهد گرفت

۰۹م آذر ،

رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) تاکید کرد که عدم حضور مقاومت در کرانه باختری ناشی از فشارهای امنیتی است که از هر سو علیه آن اعمال می گردد اما به زودی در کرانه باختری اعلام وجود خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، خالد مشعل، رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در جریان سخنرانی خود از طریق ویدئو کنفرانس در مراسم آغاز به کار کنفرانس «اسلام‌گرایان در جهان عرب و مساله فلسطین در سایه تحولات و انقلاب های عربی» که به همت مرکز مطالعات و رایزنی های الزیتونه و به مدت دو روز برگزار می گردد، خاطرنشان کرد: ما با هر گونه طرح سازشی که به اصول ملی فلسطینیان ضربه بزند، مخالف هستیم اما توافق آرام‌سازی اخیر با رژیم صهیونیستی به منزله کوتاهی در زمینه مقاومت نیست بلکه هدف از آن استفاده از راهکارهای مختلف برای آزادسازی فلسطین است.

مشعل با تاکید بر لزوم یکپارچه‌سازی مواضع طرفین فلسطینی و عربی، تصریح کرد: شکاف داخلی فلسطین یک مساله تحمیل شده بر ماست.

وی دربارهٔ تحولات صورت گرفته در جهان عرب نیز اظهار داشت: بی‌شک‌ بهار عربی یک تحول راهبردی بزرگ در مسیر آزادسازی فلسطین است و این تحول فضای مناسبی را برای جنبش حماس و حمایت از راهکار آزادسازی فلسطین فراهم می‌کند.

این رهبر برجسته فلسطینی خاطرنشان کرد که بهار عربی سبب گسترش روابط حماس با کشورهایی مانند مصر، تونس و مراکش شد و جنبش حماس به عنوان یک جنبش ملی آزاد بخش و اسلام‌گرا همچنان به اصول ملی و آرمان فلسطین پایبند است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.