حمایت باهنر از رییس احتمالی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام

فروردین ۱۴۰۳

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین حمایت خود را از رییس احتمالی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کرد.

“محمدرضا باهنر” در گفتگو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، در خصوص احتمال انتصاب “محمد رضا عارف” به عنوان رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: هر فردی به عنوان رئیس این مرکز انتخاب شود، ما از وی حمایت می‌کنیم.

گفتنی است؛ مرکـز تحقیقـات استـراتـژیـک با هدف تدوین و تنظیم استراتژی برای جمهوری اسلامی ایران در ابعاد گوناگون، در سال ۱۳۶۸ تشکیل شد، وظیفه این مرکز انجام مطالعات استراتژیک در زمینه‌های مختلف بین‌المللی، سیاسی، ‌اقتصادی، حقوقی، فرهنگی و اجتماعی است.

همچنین این مرکز تا سال ۱۳۷۶ در زمره یکی از مؤسسات تابعه نهاد ریاست جمهوری قرار داشت، اما در این سال براساس مصوبه شورای عالی اداری از نهاد ریاست جمهوری منتزع شد و به عنوان مرکز تحقیقاتی به مجمع تشخیص مصلحت نظام پیوست.

با اتنخاب “حجت‌السلام و المسلمین دکتر حسن روحانی” در انتخابات اخیر ریاست جمهوری ایران، کرسی ریاست مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام خالی مانده و گمانه‌زنی‌ها دربارهٔ جایگزین احتمالی دکتر روحانی در این سمت ادامه دارد.

در حالی که تا چندی قبل از “محمدرضا عارف” به عنوان مهم‌ترین گزینه مطرح برای این مسئولیت نام برده می‌شد، قدرت‌الله علیخانی، مشاور پارلمانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت گفته است که ریاست مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع به حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق نوری و آیت‌الله امینی هم پیشنهاد شده است.
 
لازم به‌ذکر است که احتمالا مدیریت مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام به‌صورت قائم‌مقامی اداره شود، باید منتظر ماند که ریاست چنین مرکزی به عنوان زیرمجموعه مجمع تشخیص مصلحت نظام به چه صورتی خواهد بود.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.