اعلام قطعی ریاست مرکز مطالعات استراتژیک/ تاکید مجمع در نحوه اجرای یارانه‌ها، توجه به تولید بیشتر از مصرف است

اردیبهشت ۱۴۰۳

رضایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام دربارهٔ نحوه اداره مرکز مطالعات استراتژیک گفت: تصمیمات اجرایی در تعیین نحوه اداره این مرکز بر عهده “آیت‌الله هاشمی رفسنجانی” است و نحوه اداره مرکز مطالعات استراتژیک از سوی مجمع به زودی اعلام خواهد شد.

“محسن رضایی” دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به موضوعات قابل بحث و بررسی در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: تأمین نیازمندی‌های ضروری و حیاتی کشور به‌ویژه امنیت غذایی و درمانی، تأکید بر اجرای سیاست‌های کلی اصلاح الگوی مصرف و افزایش تولید داخلی نهادها و کالاهای اساسی از جمله موارد مهم و مورد بحث مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

وی با اشاره به اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و نقش مجمع تشخیص مصلحت نظام در آن گفت: تصویب و اجرای قوانین از عهده مجمع خارج است و این وظایف را قوای مقننه و مجریه عهده‌دار می باشند اما تاکید مجمع در نحوه اجرای یارانه‌ها، توجه به تولید بیشتر از مصرف است تا بتوانیم از این طریق در رفع نیازهای مردم کمک کرده باشیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام دربارهٔ نحوه اداره مرکز مطالعات استراتژیک تصریح کرد: تصمیمات اجرایی در تعیین نحوه اداره این مرکز بر عهده رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام “آیت‌الله هاشمی رفسنجانی” است و وی تصمیم‌گیرنده نهایی در این خصوص است.

رضایی تاکید کرد: نحوه اداره مرکز مطالعات استراتژیک از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام به زودی اعلام خواهد شد که آیا این مرکز به صورت ریاستی و یا قائم‌مقامی اداره خواهد شد.

وی دربارهٔ فعالیت‌های ستادهای انتخاباتی‌اش در آستانه انتخابات دهمین دوره از مجلس شورای اسلامی که در سال ۹۴ برگزار می‌شود، گفت: در حال حاضر ما هیج فعالیت انتخاباتی نداریم و اکنون باید تلاش خود را ادره کشور به نحو احسن و رفع مشکلات و تامین امنیت مردم به کار ببندیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان در پاسخ به این سوال که فعالیت‌های حزبی‌اش در حال حاضر به چه صورت است، به لبخندی بسنده کرد.

گفتنی است براساس خبرها منتشره در بعضی رسانه‌ها “آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی” آمام جمعه فعلی اراک یکی از گزینه‌های پیشنهادی برای ریاست مرکز مطالعات استراتژیک است.

ریاست آیت‌الله دری نجف‌آبادی بر مرکز تحقیقات استراتژیک که پیشتر برعهده “حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی”، در حد گفتگو بوده و فعلا در حال بررسی است.

ظاهرا آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با این گزینه پیشنهادی برای سپردن این مسئولیت به آیت‌الله دری نجف‌آبادی، صحبتی داشته است اما موضوع فعلا در حد صحبت مانده و هنوز حکمی برای وی صادر نشده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.