حمایت پژوهشگاه علوم و IT ایران از ایده‌های فناورانه

۲۶اردیبهشت،

 

اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) اقدام به برگزاری مسابقه‌ای با عنوان «مسابقه نوآوران جوان» نموده و پژوهشگاه قصد دارد زمینه شناسایی، ارزیابی(داوری)، انتخاب و ارسال ایده‌ها را فراهم سازد.
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از روابط‌عمومی و بین الملل پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) برای سال ۲۰۲۴ اقدام به برگزاری مسابقه‌ای با عنوان «مسابقه نوآوران جوان» با اهدافی چون شناسایی ایده‌های نوآورانه، بهبود فرصت‌های شغلی برای جوانان، کمک به ایجاد محتوای دیجیتالی و جذب پتانسیل‌های موجود، برای گروه سنی ۱۸ تا ۲۶ سال نموده و به برگزیدگان مبلغ ۵ تا ۱۰ هزار دلار پاداش پرداخت خواهد نمود.
در همین راستا، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات با توجه به ماموریت خود در توسعه و گسترش فناوری اطلاعات و نمایان ساختن تصویر علمی ایران در عرصه‌های بین الملل، قصد دارد با ایجاد ساز و کار مناسب زمینه شناسایی، ارزیابی(داوری)، انتخاب و ارسال ایده‌ها را فراهم سازد.
لازم به ذکر است، پیامدهای این اقدام زمینه ساز ایجاد بستری مناسب جهت شناسایی ایده‌ها، شناسایی و به‌کارگیری نخبگان و نوآوران، کمک به توسعه فناوری بومی و کمک به توسعه بازار فناوری اطلاعات خواهد شد.
گفتنی است، با توجه به پایان مهلت ارسال آثار به اتحادیه بین‌المللی مخابرات در چهارم تیرماه ،علاقه‌مندان می‌توانند، آثار خود را تا پایان اردیبهشت ماه به دفتر تجاری سازی پژوهشگاه ارسال نمایند.
لازم به ذکر است، از آنجا که پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران موفق به طراحی و عملیاتی کردن مدلی مطابق با استانداردهای جهت تجاری سازی ایده ها شده است، آمادگی خود را برای مشارکت در تجاری سازی ایده ها با در نظر گرفتن حق مالکیت معنوی برای ایده پردازان اعلام می نماید.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.