تجاری سازی ایده‌های نوآورانه در حوزه فناوری اطلاعات

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران و پژوهشگاه فضای مجازی در راستای همکاری مشترک در پرورش و تجاری سازی ایده‌های نوآورانه در حوزه فناوری اطلاعات تفاهمنامه همکاری امضا کردند.
 
به منظور گسترش تعاملات علمی، توسعه همکاری‌ها بین مراکز علمی و پژوهشی، بهره‌مندی از امکانات و توانمندی‌های یکدیگر و پیشبرد تبادل تجربیات علمی و پژوهشی، تفاهم‌نامه همکاری بین پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران و پژوهشگاه فضای مجازی به امضا رسید.
 
همکاری و مشارکت در اجرای طرح‌های پژوهشی، مشاوره ای، و فناورانه مشترک، تبادل اطلاعات علمی و فراهم کردن امکان دسترسی سهل به منابع، نشریات، امکانات آزمایشگاهی و همکاری در زمینه انتشار یافتن کتاب و نشریات و ویژه‌نامه‌های علمی از جمله موارد این تفاهمنامه است.
 
در همین حال در این تفاهمنامه به فراهم کردن زمینه بهره برداری از ظرفیت‌های علمی طرفین در زمینه مسائل آموزشی و دانشجویی، همکاری در ایجاد مراکز رشد و شرکت‌های زایشی در زمینه‌های مورد علاقه، همکاری در زمینه تصنیف، تالیف و ترجمه متون در حوزه فناوری اطلاعات و تاسیس آزمایشگاه‌های تخصصی و ملی مشترک در حوزه‌های فعالیت طرفین تاکید شده است.
 
همکاری مشترک در پرورش و تجاری سازی ایده‌های نوآورانه در حوزه فناوری اطلاعات، برنامه ریزی و برگزاری دوره ها و کارگاه‌های آموزشی در موضوعات مورد علاقه طرفین، همکاری مشترک در برگزاری گردهمایی، همایش، میزگرد، سخنرانی و سایر فعالیت‌های علمی مشابه و سایر حوزه‌های علمی، پژوهشی، آموزشی و فناورانه مورد علاقه طرفین از دیگر مفاد مندرج در این تفاهمنامه است.
 
به منظور اجرا کردن مفاد تفاهم‌نامه نیز قرار است کارگروهی با عضویت مسئولان و پژوهشگاه تشکیل می‌شود.
 
مدت اجرای این تفاهم‌نامه چهار سال خواهد بود و ادامه همکاری، بازنگری، اصلاح و تغییر مفاد تفاهم نامه پس از توافق طرفین امکان پذیر است.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.