حمایت از بخش “کشاورزی” یکی از راههای مبارزه با بحران کمبود آب

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

جلیل جعفری از جمله اقدامات دولت و مجلس نهم در زمینه جلوگیری از ایجاد بحران آب را حمایت از بخش کشاورزی و پرداخت سهم ۸۵ درصدی هزینه‌های آبیاری توسط دولت عنوان کرد.

جلیل جعفری نماینده مردم خلخال در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: از جمله اقدامات دولتها و مجلس نهم در زمینه جلوگیری از ایجاد بحران آب حمایت از بخش کشاورزی برای استفاده از روشهای نوین تحت فشار است.
 
به ادامه داد:دولت قبل ۸۵ درصد هزینه‌های آبیاری با استفاده از روش‌های نوین به عهده گرفت و تنها ۵ درصد را کشاورز پرداخت می‌کرد این درصد در مناطق محروم ۱۰۰% توسط دولت پوشش داده می‌شد.
 
عضو  کمیسیون انرژی مجلس در ادامه با اشاره به لایحه بودجه سال ۹۳ اضافه کرد: در لایحه بودجه ۹۳ به این مورد اشاره خاصی نشده است و دولت قول داده که طبق آیین نامه‌ای میزان سهم دولت و کشاورز را شفاف‌سازی کند. نماینده مردم خلخال در مجلس نهم در ادامه اضافه کرد: مجلس برای اطمینان از اینکه فشاری متوجه کشاورز نباشد قانون سال قبل را برای اجرا به دولت پیشنهاد داد.
 
وی در ادامه اضافه کرد: در حوزه برق و برای تولید برق نیز اقداماتی صورت گرفته از جمله آن می‌توان به تکمیل نیروگاه‌های گازی و توسعه انرژی‌های تجدید‌پذیر اشاره کرد.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.