حمله موشکی نیروهای یمنی به رژیم صهیونیستی

برخی منابع عبری زبان مدعی شدند که نیروهای یمنی با موشک رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده‌اند

حمله موشکی نیروهای یمنی به رژیم صهیونیستی

به گزارش ممتاز نیوز، برخی رسانه‌های مدعی شده‌اند که نیروهای یمنی با موشک رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده‌اند و به سمت شهرهای فلسطین اشغالی موشک شلیک کردند. در این ارتباط گفته شده که انصارالله یمن با موشک مناطق اشغالی را هدف قرار داده، اگرچه نیروهای آمریکایی این موشک را پیش از رسیدن به مقصد منهدم کردند.

در همین ارتباط نیز، برآوردهای نهادهای امنیتی اسرائیلی حاکی از آن است که موشک‌های شلیک شده از سمت یمن، اسرائیل را هدف گرفته بود و یک ناو جنگی آمریکایی این موشک‌ها را منهدم کرده است. شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی با اعلام این خبر افزود که موشک‌های شلیک شده از سمت یمن، جنوب اسرائی را هدف گرفته بود.

وزارت دفاع آمریکا موسوم به پنتاگون نیز اعلام کرد که ناوشکن یو اس اس کارنی سه موشک شلیک شده از یمن و چند پهباد را ساقط کرده است.

وزارت دفاع آمریکا افزود که گروه انصار الله این موشک‌ها را شلیک کرده است و اقدامات لازم را برای حمایت از نیروهای آمریکایی انجام خواهیم داد.

با این حال، پنتاگون برخلاف منابع صهیونیستی اعلام کرد که هنوز مقصد این موشک‌ها مشخص نیست. پنتاگون اعلام کرد که جنگنده‌های بیشتری را در منطقه مستقر خواهد کرد.

ساعاتی پیش از این، خبرگزاری رویترز از حمله موشکی به یک کشتی جنگی آمریکایی در سواحل یمن خبر داد. رویترز به نقل از یک مسئول آمریکایی اعلام کرد که این کشتی جنگی نیروی دریایی آمریکا چند موشک را که در سواحل یمن به سمت آن شلیک شده بود، رهگیری و منهدم کرده است.

الون بن دیوید خبرنگار اسرائیلی هم اعلام کرد که کشتی‌های جنگی آمریکایی چند موشک را که از سمت یمن شلیک شده بود، رهگیری و منهدم کردند و تحقیقات در مورد احتمال اینکه این موشک‌ها به سمت اسرائیل شلیک شده باشد، در حال انجام است.

سی ان ان هم اعلام کرد که این موشک‌ها توسط انصار الله یمن شلیک شده است.

این شبکه به نقل از مسئولان آمریکایی تاکید کرد که مشخص نیست این موشک‌ها به سمت چه هدفی شلیک شده اما احتمال دارد که هدف آن ناو رزمی «یو اس اس کارنی» بوده باشد که روز چهارشنبه از کانال سوئز به سمت دریای سرخ عبور کرده است.

پیش از این، رهبر انصار الله یمن هشدار داده بود که اگر آمریکا در کمک به اسرائیل علیه نوار غزه وارد جنگ شود، ما نیز با حملات موشکی و پهبادی واکنش نشان خواهیم داد.

روز پنجشنبه همچنین مردم یمن باز هم در حمایت از غزه تظاهرات میلیونی برگزار کردند و خواستار حمایت همه جانبه کشورهای اسلامی به مردم فلسطین و ساکنان غزه شدند.

انتهای پیام/


جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.