حوادث سوریه بستر تازه‌ای برای اقدامات جدید کردها علیه ترکیه

خورشیدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: حوادث سوریه بستر تازه‌ای برای اقدامات جدید کردها علیه دولت ترکیه ایجاد کرده و انتظار عملکردهای مختلفی در این رابطه وجود دارد.

غلامحسین خورشیدی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجیممتازنیوز، با اشاره به بحث درگیری طولانی مدت کردها با دولت مرکزی ترکیه، گفت: درگیری‌های مستمر دولت مرکزی ترکیه با گروه پ.ک.ک ریشه تاریخی دارد و حتی ترکیه بارها برای تعقیب کردها وارد خاک عراق شده و این اقدام را حق خود برای حفظ امنیت دانسته است.

خورشیدی تصریح کرد: درگیری‌های ترکیه با گروه پ.ک.ک از مدت‌ها قبل وجود داشته و این امر مسئله جدیدی برای دولت ترکیه تلقی نخواهد شد.

وی با بیان اینکه کردهای ایران،‌ عراق،‌ ترکیه و سوریه با وجود عنوان مشترک کرد بودن، هم‌هویت محسوب نمی‌شود، ادامه داد: کردستان سرزمینی است که امروزه بین ترکیه، سوریه و ایران تقسیم شده، محسوب می‌شود اما باید توجه داشت که هویت ملی هر کدام با دیگری تفاوت دارد.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطر نشان کرد: حوادث سوریه بستر تازه‌ای برای اقدامات جدید کردها علیه دولت ترکیه ایجاد کرده و انتظار می‌رود عملکردهای مختلفی بروز دهند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. علی:

    یکی نیست به این بدبخت حالی کنه که وقتی همه کرد هستن چطور هویتشان با هم تفاوت دارد؟ در برابر داعش برای روسیاهی امثال این تفرقه افکن کور و عقده ای کوردها ثابت کردن همچنان یکدل و دارای هدف مشترک هستند . من از ایلام به برادرانم در عفرین و کوبانی و شنگال افتخار میکنم و انشاالله به هدف دیرنه مان خواهیم رسید تا کور شود آنکه نتوان دید.

  2. علی:

    اگر دوستان عزیز در ممتاز نیوز از سریال حریم سلطان شاکی هستند خیلی بی جاست. چون در این پست از اقدامات کردها علیه ترکیه سخن گفتن. چطوره که برای شما ناراحت کننده است ترکها در مورد ایران دست به کارهای ضد ایرانی بزنند ولی خودتان از اونها بدتر عمل میکنید و کشوری که با شما و هرکس دیگری منافعش براش مهم و نابودی فرهنگ و دین اعتقاد براش ارزشی نداره را در نابودی فرهنگ و دین و ایین ملت کرد مختار میبینید و هشدار گونه سخن میرنید. اگه ناراحت فرهنگ ایرانی هستید خوب این کردها هستند که تا بحال زنده نگهش داشتن.چرا خودتونو به نادانی زدید. همین ترکیه که ایرانیان الان را اینقدر ذلیل دیده که با سریال در براندازی خانواده در ایران است بعد قرنی نتونسته کردهای تحت استعمار خودشو از فرهنگشون دور کنه. گاهی یه کوچولو شرو ابهتی درست میکنه اگه درکی باشه.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.