حوزه هنری مولود انقلاب است

یکشنبه ۱۱ تیر – ۰۴:۳۳:۴۱ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

معاون هنری وزریر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- معاون هنری وزریر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از نمایشگاه هفته پایداری حوزه هنری را نهادی تاثیرگذار و مولود انقلاب اسلامی ایران ارزیابی کرد.
به گزارش خبرگزاری ممتاز، حمید شاه آبادی – معاون هنری وزارت فرهنگی اسلامی در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه مهد پایداری گفت : ایران به عنوانی کشوری با اقوام مختلف و قومیت های گوناگون نماد یک زندگی مبتنی بر اندیشه و معرفت بر پایه دین و ولایت است و اگر این محوریت بینش اسلامی نبود هرگز اقوام پیوند نمی خوردند.
وی افزود: ایلام یکی از استان های با سابقه تاریخی طولانی برای مردم ایران سرزمین پر از اتفاق است، به خصوص در مورد نقش آنها در هشت سال دفاع مقدس و آزاد سازی شهر مهران، استانی با مساحت کوچک اما با دلی بزرگ و آفاق و اندیشه والا . طبیعی است که ما اگر بخواهیم این ارزش ها را به نمایش بگذاریم، به عنوان مهم ترین مولفه ، هیچ زبانی زیباتر از زبان هنر نمی تواند،
شاه آبادی سپس در اشاره به حضور هنرمندان در این نمایشگاه هنری – فرهنگی در این نمایشگاه افزود :علاوه بر ایجاد ارتباط میان هنرمندان بومی و هنرمدان مهاجرت کرده استان ایلام، می تواند باعث شناخت و کشف استعداد هایی در تمام زمینه های هنری خواهد شد.
وی در ادامه و با اشاره به برنامه های آینده گفت :  امید دارم که بتوانیم هفته فرهنگی استان ایلام را در آینده ای نه چندان دور در خارج از ایران نیز برگزار کنیم. بررسی و کمک به رشد موسیقی استان ایلام از برنامه های آینده ماست و تلاش داریم این هنر ارزنده سرزمین ایلام را به گوش و جان تمام ایرانیان برسانیم . همچنین تحقیقات و اقدامات ارزنده ای بر روی لباس و پوشش با عنایت به لباس های محلی مردم ایلام در دست اقدام است.
معاون هنری وزیر درادامه با تاکید برنقش بزرگ و بی بدیل حوزه هنری افزود: حوزه هنری مولود انقلاب است و بزرگترین رسالتش تقویت باورهای دینی جامعه و معرفی ارزش های انقلاب اسلامی و ترسیم فضای معنوی ایران است و به بهترین نحوه و شکل این ماموریت را درحال انجام است
وی افزود: اگر همه اتفاقات زیبایی که در کشور ما در حال انجام است حتی آنهایی که به ظاهر فرهنگی نیست، و جزو پیشرفت فیزیکی عمران و آبادی استان است ، که حاصل تلاش های حوزه هنری است، در نظر نگیریم، چیزی برای خود نگذاشتیم و امری بیهوده و بی معنا می شود.   به واقع کاری که حوزه هنری می کند چه در زمینه هنر، ادبیات، و چه زمینه های رشد یافته دیگه از منظر انقلاب اسلامی نگاه می کند ،
شاه آبادی در پایان یادآور شد: وقتی که این پیشرفت ها از سوی حوزه هنری صورت می گیرد، یعنی باید توجه کرد توفیقات از منظر انقلاب اسلامی چگونه دیده می شود ، حوزه هنری به عنوان مجموعه ای که داعیه دار ارزش های نظام است، نه تنها ارزش های استان ایلام را به تصویر کشید، بلکه فضایی را فراهم کرده که در یک فضای سرشار از معرفت، نور،همدلی و تعامل مردمان پایتخت هم با این پایداری و مقاومت مردمان ایلام آشنا شوند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۰۱۱۶۳۳۴۱۷۸۴


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.