حوزه و دانشگاه از هجوم فرهنگ مبتذل غربی در فضای دانشگاهی جلوگیری کنند

۲۸م آذر ،

مسئول سازمان بسیج اساتید استان گیلان گفت: حوزه‌های علمیه و دانشگاهیان با وحدت و شناخت دقیق توطئه‌ها و شگردهای پیچیده استکبار جهانی علیه محو فرهنگ و آرمان‌های اسلام ناب و وحدت صفوف مسلمین تلاش مضاعف کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه گیلان، حسن حبیبی در مراسم افتتاح کانون بسیج اساتید مرکز آموزش علمی و کاربردی خانه کارگر استان گیلان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر آیت الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه اظهار کرد: معنی وحدت حوزه و دانشگاه این است که دانشگاه هرچه بیشتر دینی شود و حوزه هم هر چه بیشتر خود را از لحاظ علمی بروز کند.

وی با بیان اینکه منظور از وحدت حوزه و دانشگاه این نیست که این دو نهاد را در عالم واقعیت به یک چیز تبدیل کنیم، تصریح کرد: بعضی این موضوع به این روشنی و وضوحی را ندیده می‌گیرند و دربارهٔ غلط بودن شعار وحدت حوزه و دانشگاه قلم‌فرسایی می‌کنند.

حبیبی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه و دانشگاهیان با وحدت و شناخت دقیق توطئه‌ها و شگردهای پیچیده استکبار جهانی علیه محو فرهنگ و آرمان‌های اسلام ناب و وحدت صفوف مسلمین تلاش مضاعف کنند، گفت: این دو نهاد با فعالیت‌های مستمر خود در جهت رشد و توسعه اندیشه و فرهنگ اسلامی همت گمارند و از هجوم فرهنگ مبتذل غربی در فضای جامعه و دانشگاهی جلوگیری کنند.

وی اهداف بسیج اساتید را ترویج گفتمان امام (ره) و انقلاب اسلامی و کمک به روند اسلامی شدن دانشگاه دانست و خاطرنشان کرد: از شاخصه‌های دانشگاه اسلامی برنامه‌ریزی‌های فرهنگی در خصوص نسل جوان، ایجاد فضای آزاد فکری، جلوگیری از شتاب زدگی و نگاه درست به دانشگاه بعنوان محیطی که مبدا تحولات است.

مسئول بسیج اساتید استان گیلان گفت: نقش بسیج بعنوان تشکل های فراگیر در فضای دانشگاهی بسیار مهم است و پیش بینی حضرت امام (ره) در تشکیل بسیج مستضعفین جهانی بوده است و ایشان همیشه تاکید بر این داشتند که با اقتدار علمی می توانیم انقلابمان را به جهان صادر کنیم لذا چشم طمع دشمنان به جایگاه بسیج ویژه است.

به گزارش ایسنا در پایان این مراسم فرزام بی نیاز بعنوان مسئول کانون بسیج اساتید مرکز آموزش علمی کاربردی خانه کارگر استان گیلان معرفی شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.