حکایت یک کناره‌گیری پر سر و صدا / استعفای پیرنیاکان پذیرفته نشد

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

موسیقی > ایرانی– ممتازنیوز:
چهاردمین جشن خانه موسیقی که چندی پیش در تالار وحدت برگزار شد، حاشیه‌ای را نیز در پی داشت و آن استعفای دبیر و سخنگوی خانه موسیقی بود که البته خبر رسید، این استعفا از سوی هیئت‌مدبره خانه موسیقی پذیرفته نشده است.

به گزارش خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اهالی خانه موسیقی ۲۲ مهرماه ۱۴ سالگی‌شان را در تالار وحدت جشن گرفتند و علاوه بر اجرای موسیقی‌های متنوع به سخنرانی و بیان خواسته‌های خود پرداختند.

در این میان داریوش پیرنیاکان در سخنانی اظهار کرد: موسیقی باید به رسمیت شناخته شود و فقها باید پاسخگو باشند که چرا می‌گویند موسیقی حرام است؟ دکتر شریعتی هم گفته است که آیه‌ای در قرآن دربارهٔ حرام بودن موسیقی وجود ندارد.

او در سخنرانی‌اش به بیان چند خاطره پرداخت و خواستار آزاد شدن صدای بانوان فعال در عرصه موسیقی نیز شد!

***

چند روز بعد پایگاه اینترنتی خانه موسیقی در واکنش به اظهارات دبیر خانه موسیقی نوشت: سخنرانی داریوش پیرنیاکان در روز جشن خانه موسیقی بیان نظرات شخصی وی بوده و دیدگاه رسمی خانه موسیقی طی بیانیه‌ای اعلام شده است.

جلسه هیئت‌مدیره خانه موسیقی با حضور داود گنجه‌ای، محمد سریر، تقی ضرابی، زیدالله طلوعی، نصرالله ناصح پور و…روز ۲۸ مهرماه تشکیل شده بود و اعضای هیئت‌مدیره مسائل مطرح شده را توسط داریوش پیرنیاکان مورد بررسی قرار دادند و اعلام کردند که سخنرانی او در روز جشن نظرات شخصی بوده و مفاد آن سخنان قبلا به اطلاع هیچ‌یک از اعضا نرسیده است.

***

از طرفی داریوش پیرنیاکان ۲۹ مهرماه از سمت دبیر و سخنگویی خانه موسیقی استعفا کرد. وی در توضیح سبب این استعفا به با اشاره به خستگی در این سمت اظهار داشت: چند سالی دبیر و سخنگوی این نهاد بودم، اما به دلایلی از جمله برای استراحت کناره‌گیری کردم.

سایت خانه موسیقی هم نوشت: هیئت مدیره خانه موسیقی در جلسه آینده دبیر و سخنگوی تازه را معرفی خواهد کرد.

***

اما اکنون خبری مبنی بر اینکه استعفای داریوش پیرنیاکان از سمت دبیر و سخنگویی خانه موسیقی پذیرفته نشده، انتشار یافته است.

محمد سریر – رییس هیئت مدیره خانه موسیقی – متنی را تنظیم کرده که در آن نوشته شده است: «متعاقب جلسه فوق‌العاده روز شنبه هیئت مدیره خانه موسیقی به منظور بررسی استعفای آقای داریوش پیرنیاکان از سمت دبیر و سخنگویی این نهاد، با عدم پذیرش این استعفا و احاله موضوع به شورای عالی، جلسه شورای عالی خانه موسیقی در بعدازظهر شنبه تشکیل و ابعاد مختلف برنامه‌های اجرایی جشن چهاردهمین سالگرد تاسیس خانه موسیقی که در تاریخ ۲۲ مهر ماه در تالار وحدت برگزار شد، برررسی گردید.

علیهذا شورای عالی پذیرش استعفای مشارالیه را در شرایط کنونی به مصلحت ندانسته و قرار شد جنبه‌های فرهنگی و هنری موارد مطروحه و چگونگی برداشت‌های غیرواقع در چهارچوبی توجیهی طی بیانیه‌ای جامع به اطلاع جامعه فرهنگی هنری و علاقه‌مندان رسانده شود.»


RSS
منبع: همشهری
بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.