حیله پلیس امریکا برای جاسوسی از مسلمانان

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

پلیس شهر نیویورک در اقدامی غیر اخلاقی تاکتیکی با عنوان ” خلق کن و دستگیر کن ” را ابداع کرده است که با استفاده از آن به پرونده سازی و دستگیری مسلمان این شهر می پردازد.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، یک جوان ۱۹ ساله با اصلیت بنگلادشی با مراجع به خبرگزاری آسوشیتدپرس پرده از یک عملیات کثیف که توسط بخش اطلاعات پلیس نیویورک هدایت می شود برداشته است.

“شامور رحمان” جوان ۱۹ ساله بنگلادشی که در ابتدا به دلیل حمل مقدار کمی ماریجوانا توسط پلیس بازداشت شده و سپس توسط پلیس برای عملیات جاسوسی از مسلمانان استخدام می شود.

شامور رحمان نفر سمت چپ در دانشگاهی در شهر نیویورک

“رحمان” می گوید: روش به این صورت بود که من به عنوان یک مسلمان به راحتی به مساجد و مراکز اسلامی وارد شده و با سایر مسلمانان و عمدتا جوانان به صحبت می پرداختم. پس از مدتی سعی می کردم صحبت هایی در مورد جهاد و تروریسم را مطرح کرده و واکنش های آنها را به انواع مختلف ثبت و ضبط کرده و به پلیس نیویورک گزارش دهم.

بنا بر اظهارات “شاپور رحمان” وی برای این کار دستمزدی در حدود ۱۰۰۰ دلار در ماه دریافت کرده است. اما وی پس از مدتی از این حرکت خود پشیمان شده و هویت واقعی خود را برای دوستانش افشاء می کند.

وی سپس با خبرنگاری از خبرگزاری آسوشیتد پرس ملاقات کرده و ماجرا را با آنان درمیان می گذارد. او حتی به رابط خود در پلیس نیز این مسئله را اطلاع می دهد و پس از آن دریافت پیام از طرف پلیس نیویورک قطع شده و خط تلفنی نیز که برای ارتباط با وی مورد استفاده قرار می گرفته است نیز قطع می شود.

البته این جوان مسلمان اولین نفر در این زنجیره نیست. بعد از بروز حوادث تروریستی سال ۲۰۰۱ میلادی در آمریکا زنجیره ای از اقدامات امنیتی بر علیه مسلمان به نام “مبارزه با تروریسم” آغاز شد. دوربین های امنیتی در بسیاری از مساجد و مراکز اسلامی مختلف در آمریکا و خصوصا شهر نیویورک نصب شده و پلیس به صورت مرتب به لیست مسلمانانی که در این مراکز حضور پیدا می کنند دست رسی دارد و از آن برای کنترل آنان بهره می برد.

مورد مربوط به این جوان بنگلادشی اهل آمریکا از ژانویه سال گذشته آغاز شد و در طی آن وی اطلاعات مختلفی از قبیل عکس و شماره تلفن مسلمانان مختلف را نیز در اختیار پلیس قرار می داد که البته این ارتباط به شرحی که در بالا آمد به اتمام رسید.
 
بنا بر نظر کارشناسان این روش اطلاعات گیری و پرونده سازی یکی از روش های مورد استفاده سازمان جاسوسی آمریکا است که از سال های قبل توسط “سیا” مورد استفاده قرار می گرفته است و اکنون به پلیس نیویورک منتقل شده است. پلیس نیویورک خود رسما اعتراف کرده است که برای نمونه در سال ۲۰۰۸ میلادی ۳ مامور اینچنینی را به میان مسلمان شهر برای پرونده سازی و کسب خبر فرستاده است.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.