خالق اندروید به سراغ ساخت ربات‌های هوشمند می‌رود

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

به نظر می‌رسد گوگل پس از در اختیار گرفتن بازار تلفن‌های هوشمند با ربات سبز رنگ خود، این بار قصد دارد تا به شکل واقعی وارد دنیای روبوتیک شود. اندی روبین، خالق سیستم‌عامل محبوب اندروید کسی است که در پس این پروژه بزرگ قرار دارد تا پای گوگل را به دنیای آدم‌های آهنی باز کند.
 
به گزارش وبلاگینا از نیویورک تایمز، اندی روبین در مصاحبه‌ای که با نیویورک تایمز انجام داده، ضمن تایید این موضوع می‌گوید هدف اولیه گوگل، ارائه محصولات روبوتیک به شرکت‌های مونتاژ کننده محصولات الکترونیک است.
 
روبین اشاره کرده است که چشم‌انداز زمانی مورد نظر برای به سرانجام رسیدن برنامه‌های گوگل در این زمینه، یک بازه ۱۰ ساله است. گوگل طی ماه‌های قبل بدون ایجاد هیاهوی بسیار اقدام به خرید ۷ شرکت در زمینه روبوتیک در کشورهای آمریکا و ژاپن کرده است که توانایی تولید ربات‌های کوچک را دارند.
 
روبین عقیده دارد که روبوتیک در زمینه نرم‌افزار و سنسور، بر خلاف زمینه‌هایی مانند حرکات پنجه و دست، هنوز هم جای پیشرفت دارد. گروه روبوتیک گوگل در منطقه پالو آلتو در کالیفرنیا واقع است و یک دفتر هم در ژاپن دارد.
 
لری پیج، مدیرعامل گوگل نیز با انتشار یافتن مطلبی در صفحه گوگل پلاس خود، از فعالیت‌های اندی روبین در این زمینه استقبال کرده است. او گفته است که هر چند این فعالیت‌های در ابتدای مسیر خود می باشند اما اشتیاق بسیاری به دیدن نتایج نهایی آن‌ها دارد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.