خالکوبی شعر حافظ بر بازو کشتی‌گیر ایرانی +عکس

۱۶ام بهمن ،

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ آرش صبا بلاغی کشتی گیری است که مادری آلمانی و پدری ایرانی دارد و برای تیم ملی آلمان کشتی می گیرد.

وی در سالهای ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ در رده جوانان آلمان قهرمان شد و در مسابقات کشتی آزاد جوانان جهان در سال ۲۰۰۹ برندۀ نشان برنز در گروه سبک وزن شد تا تنها مدال آور آلمان در این مسابقات باشد.

صبابلاغی در خصوص ایرانی – آلمانی بودن خود می گوید: «طبیعی است که هر دو فرهنگ جزیی از من می باشند و انسان نمی‌تواند ریشه‌ی خود را انکار کند. خب در فرانکفورت هم وضع طوری است که ایرانی‌ها هم مثل آلمانی‌ها بسیار از آدم حمایت می‌کنند. راستش پنجاه پنجاه است. من در آلمان به دنیا آمده‌ام و افتخار می‌کنم که عقاب آلمان را بر سینه‌ام دارم، اما همانگونه که گفتم، ریشه‌ی ایرانی‌ام را انکار نمی‌کنم.

واقعا از این مسئله خوشحالم که به خاطر دو فرهنگه بودن، ذهن بازی دارم و نماینده‌ی این دوفرهنگه‌بودن هم هستم. با توجه به آشنایی‌ام با غذاهای ایرانی، طیف تغذیه‌ام بسیار گسترده است، من بسیار غذای ایرانی می‌خورم، چون با غذاهای ایرانی بزرگ شده‌ام؛ پلو، قورمه سبزی و غذاهای دیگر. به نظر من غذاهای ایرانی برای ما ورزشکارها بسیار خوب و مناسب می باشند. البته غذاهای آلمانی هم مثل گوشت و سیب زمینی می‌خورم ولی همانطور که گفتم غذاهای ایرانی، جزء ثابتی از تغذیه من است.»

وی این شعر حافظ را بر بازو و کتف خود خالکوبی کرده است: “با صبا افتان و خیزان می‌روم تا کوی دوست / و از رفیقان ره استمداد همت می‌کنم”


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.